A Renault a Stájer Nagydíjat követően nyújtott be óvást a Racing Point autói ellen, melyek szemlátomást hasonlítanak a Mercedes tavalyi, világbajnok autójára. A Renault óvását a versenybíróság megvizsgálta, és végül elfogadhatónak találta, az ügy tehát ennek megfelelően folytatódik, méghozzá a Renault, a Racing Point és a Mercedes technikai szakembereinek bevonásával.
A stewardok emellett arra utasították a Mercedes Forma-1-es csapatát, hogy bocsássa rendelkezésükre a tavalyi idényben használt első- és hátsó fékcsatornáik tervrajzait, miközben a Racing Point ugyanezen alkatrészeit még Spielbergben lefoglalták.
Az F1Világ.hu csütörtökön arról kérdezte Ricciardót, van-e tudomása arról, hol tart most az ügy, és mi lesz akkor, ha a versenybírók végül nem találnak semmi kivetnivalót a Racing Point autóiban.
„Nem igazán tudom, hol tart most az ügy, itt a pályán még nem hallottam semmit a csapat részéről, eléggé el voltak foglalva a mérnöki megbeszélésekkel” – mondta az ausztrál lapunk kérdésére.
„Igazából nem tudom, hogy folytatódni fog-e az ügy, vagy most meghúznak egy vonalat, és azt mondják, ennyi volt. Ha viszont marad minden úgy, ahogy eddig, akkor kénytelenek leszünk elfogadni, és meg kell találnunk a módját annak, hogy legyőzzük őket.”
„De nem igazán vagyok képben azzal kapcsolatban, hogy hogyan is áll most a dolog. A lényeg, hogy egy kicsit keményebben kell nyomnunk a gázpedált!”
A Racing Point egyébként bombaformában kezdte a Magyar Nagydíjat: az első szabadedzésen Sergio Perez és Lance Stroll a két Mercedes mögött a 3. és 4. helyen végeztek, míg Ricciardo az 5. legjobb idővel zárt.