A holland pilóta számára kis híján már az előtt véget ért a magyarországi verseny, hogy egyáltalán elkezdődött volna: a rajtrácsra menet autójával megcsúszott, és a gumifalnak ütközött.
A Red Bull szerelői emberfeletti teljesítményt nyújtva építették újra Verstappen autóját, főleg annak bal első felfüggesztését, így a fiatal pilóta elrajtolhatott, végül pedig a 2. helyen ért célba.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, Verstappen azért nyomta meg olyan keményen a rajtrácsra kivezető kört, mert el kellett végeznie egy rutinfeladatot, a 8. sebességi fokozat hangolását.
„A képernyőn néztem a kivezető körét, és láttam, hogy Max szélesen fordult a 6-os/7-es kanyarban” – mondta a szakember.
„Megnyomta, hogy lássa, hol van tapadás, és próbálta szinkronizálni a 8-as fokozatot a 12-es kanyar felé menet, amihez padlóig kell nyomni.”
„A pálya viszont csúszósabb volt, mint gondolta, a gondolta, az abroncsok pedig nagyon hidegek voltak. Senki sem hitt a szemének, amikor a gumifalnak csúszott.”
„Szerencsére nem fulladt le a motor és ki tudott tolatni a gumifalból. Nem tudtuk akkor még, mennyire sérült az autó, és el kellett döntenünk, hogy behívjuk-e a bokszba. Végül azonban azt mondtuk neki, hogy menjen a rajtrácsra, hogy lássuk, meg tudjuk-e szerelni az autót anélkül, hogy rajtpozíciót veszítenénk.”
Horner azt mondja, rendkívül büszke a Red Bull szerelőire, akik elképesztő munkát végeztek percekkel a rajt előtt.
„A vicces az, hogy nem is stresszeltem rajta. Úgy éreztem, hogy ha bárki képes megszerelni, akkor azok a mi szerelőink! Szenzációs zongoraművésznek kell lenned ahhoz, hogy azon a kis helyen dolgozni tudj az ujjaiddal, annyira szűk tervezésű autók ezek.”
„Más csapatok szerelői is megtapsolták a srácainkat a rajtrácson. A csapatmunka igazi példája volt, mindenki összehangoltan dolgozott az idő ellen, és elvégezték a feladatot.”
„Valósággal pezsegtek a garázsban, de aztán persze le kellett nyugtatniuk magukat, hiszen ugyanezek a szerelők csinálják a kerékcseréket is – és abszolváltak egy 2 másodperc alatti kiállást is, ami a leggyorsabb volt a versenyen – sorozatban már harmadszor! Fenomenális teljesítmény volt.”
Horner azt mondja, egészen a versenyig gyenge hétvégéje volt a Red Bullnak, egész egyszerűen ugyanis nem tudták következetesen használni az autókat.
„A magyarországi egy olyan pálya, ahol általában erősek voltunk, de múlt pénteken egy kicsit el voltunk veszve” – magyarázta.
„A szerelők megszegték a „kijárási tilalmat”, hogy változtassanak az autón, de az még mindig nem úgy teljesített, ahol kellett volna, a versenyzők pedig küszködtek a kiszámíthatatlanságával.”
„A változékony időjárás ugyancsak nehezítette a dolgunkat, nem tudtunk összehasonlításokat végezni az edzések között, ami igazán visszavetette a fejlődésünket.”
„Az időmérő után tehát nem voltunk jó helyzetben, a 7. és 13. helyeken voltunk a rajtrácson, és hogy őszinte legyen, nyomasztó esténk volt.”
„Ezeken a hétvégéken, amikor semmi sem kedvez nekünk, mindenki a belét kidolgozza. Egy dologban biztosak lehetünk a csapatunkkal kapcsolatban: soha nem adjuk fel, és rendkívüli küzdőszellem van bennünk.”
„Feltöltődve vágtunk neki a vasárnapnak, és képzelhetik, mit éreztünk, amikor láttuk Maxot a falban. De amint túltettük magunkat a kivezető körös incidensen, a versenyzők nagyszerű munkát végeztek a futamon, és az autó is jobban teljesített, mint vártuk.”
„Max is maga mögött hagyta az incidenst, ez pedig az érettség valódi jele volt részéről, Alex [Albon] pedig leszegett fejjel küzdött, megelőzte a mezőny néhány legtapasztaltabb versenyzőjét.”
Horner azt mondja, a Red Bull RB16-os versenyautójában bőven van még potenciál: „Le a kalappal a Mercedes előtt, egy igazán versenyképes autót fejlesztettek, nekünk pedig be kell fognunk őket. Erre fókuszál az egész csapat.”
„Meg kell oldanunk a mostani problémákat, de úgy gondolom, hogy az RB16-os alapjaiban egy nagyon jó autó, egyszerűen csak ki kell hoznunk belőle a legtöbbet, és meg kell oldanunk a kezelésével kapcsolatos problémákat.”