A német istálló versenyzői, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas magabiztosan haladtak a cél felé az első két helyen, ám pár körrel a leintés előtt utóbbi versenyző hirtelen bal első defektet kapott, és minden esélyét elveszítette a jó eredményre.
Az utolsó körben aztán folytatódott a dráma a Mercedesnél: Lewis Hamilton bal első abroncsa is megadta magát, a brit előnye azonban kellően nagy volt ahhoz, hogy a sérült autóval beevickéljen a célba, és megszerezze a győzelmet.
„Balszerencse, ami történt, mert miközben már lenyugodtak a kedélyek, és vitorláztunk haza a naplementében, hirtelen jött a dráma. Valtteri szólt a rádión, hogy valami gond van a gumival, 10 másodperccel később pedig jött a defekt” – mondta Toto Wolff újságíróknak nyilatkozta a verseny után.
„Rögtön azt néztük, hol tart a pályán, és épp a rossz részén járt. Szóval azonnal világossá vált, hogy ebből nem lesz jó eredmény. Nagyon sajnáljuk őt, és persze a csapatot is, hiszen magabiztos 18 pontot szerzett volna nekünk a konstruktőri pontversenyben, mint ahogy magának is az egyéni küzdelemben.”
„Nyilván nem volt egy nagyszerű pillanat, és aztán 1 körrel később ugyanez történt Lewisszal is. Szólt, hogy valami gond van a gumival, és aztán defektet kapott. Ő is a pálya legrosszabb részén volt, és csak abban bíztunk, hogy eljut a célig.”
Wolff elárulta, a Bottasszal történtek után felmerült, hogy kihívják a bokszba Hamiltont, ám végül úgy döntöttek, kint tartják a pályán a címvédőt.
„Egyeztettünk erről, hogy kiálljunk-e, vagy sem, hiszen az előnyünk megvolt. De csak 1 kör volt hátra, szóval úgy döntöttünk, nem hívjuk ki a bokszba. Akkor úgy tűnt, minden rendben van, Lewis abroncsai pedig eleve jobb állapotban voltak.”
„Elég véletlenszerűnek tűnt a dolog, de aztán elfajultak a dolgok, láttuk Sainzról a felvételeket, majd jött a defekt Lewisnál is. Utólag persze jobb lett volna egy kerékcsere, de még nem tudjuk, mi okozta a defektet, elképzelhető, hogy törmelék. Egy újabb gumi tartósabb lett volna, jobban védekezhettünk volna a törmelékek ellen is. Tanulni fogunk ebből.”
Wolff hozzátette, nem kifejezetten az ő autójukkal volt baj, hiszen Sainz is defektet kapott, és Verstappen abroncsain is észleltek vágásokat.
„Ezen a pályán a bal első gumit éri a legnagyobb terhelés. Láttunk szemcsésedést számos versenyautón, a lágy gumitól kezdve a kemény keverékig. Szóval a defekt nem autóspecifikus volt” – nyilatkozta a szakember, majd hozzátette, nem lepődtek meg azon, hogy Max Verstappent a bokszba hívta a Red Bull.
„Nem lepett meg Max kiállása, hiszen Valtteri akkor már hátracsúszott, tehát volt egy ingyen kiállásuk, és rámentek a bónuszpontra. És amennyit tudok Christiantől [Horner], az ő gumiján is számos vágás volt a törmelékek miatt. Szóval az elővigyázatosság is szerepet játszott, és persze ott volt a leggyorsabb kör is, szóval abszolút érthető a döntésük.”
„Nem tudhatjuk, hogy ez a kerékcsere a győzelmükbe került-e, vagy pedig ezzel a kiállással szerezték meg a 2. helyet.”