A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) néhány hete tájékoztatta arról az F1 csapatait, a monzai versenytől kezdve nem engedélyezi az időmérős motormódok használatát: magyarán, ugyanazokat a motormódokat kell majd használni a versenyeken is, mint amiket a kvalifikációkon is.
Egyes vélekedések szerint ez főleg a Mercedes érintheti érzékenyen, hiszen a német istálló az elmúlt években tökélyre fejlesztette „party-üzemmódját”, Toto Wolff azonban nemrég azt mondta, valójában a versenyeken még gyorsabbá is válhatnak az új technikai direktívának köszönhetően.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint a motorigényes Monzában komoly hatása lehet majd az új szabályozásnak.
„Ott is nehéz dolgunk lesz. Egy olyan pálya következik, ahol a motorteljesítmény fontos, és egyértelmű, hogy nem mi vagyunk a legjobbak” – mondta a csapatfőnök még Belgiumban, ahol a Scuderia kiábrándító eredménnyel zárt.
„Érvénybe lép egy új technikai direktíva az időmérőre az általunk csak party-üzemmódoknak nevezett motormódokkal kapcsolatban, és ez hatással lehet bizonyos csapatokra. Kíváncsian várom, mennyire, és mely csapatokra. Azt gondolom, ez érdekes lesz.”
„Egy olyan pályáról van szó, mely nagyon motorigényes, és a versenyképesség egyensúlya az autóban önmagában megváltozhat. Fontos, hogy előkelőbb helyet foglaljunk majd el a rajtrácson, ha ugyanis forgalomba kerülünk, összességében nehéz működésre bírni az autót.”
„Szóval szerintem a technikai direktívának Monzában lehet a legnagyobb hatása.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint viszont az időmérős motormódok eltűnése nem kavarja fel annyira az erőviszonyokat.
„Lesz némi hatása. De hogy ez jövő héten, vagy a következő pár hétben történik-e meg, majd meglátjuk” – mondta.
„Valamilyen hatással kell lennie. Remélhetőleg nem ront a helyzeten…”