A Forma-1 csapatait néhány hete értesítették arról, hogy hamarosan szigorítanak a motormódok használatára vonatkozó szabályokon, a nemrég kiadott új technikai direktíva pedig előírja, hogy az Olasz Nagydíjtól kezdve a csapatoknak az időmérőkön és a versenyeken ugyanolyan motorüzemmódokat kell használniuk.
Mindez azt jelenti, hogy a kvalifikáción mostantól nem lehet csúcsra járatni az erőforrásokat – egyes vélekedések szerint pedig az új szabályozás a Mercedest érintheti leginkább, ők ugyanis az elmúlt években tökélyre fejlesztették úgynevezett „party-üzemmódjukat”.
A címvédő gárda viszont az Olasz Nagydíj időmérőjén alaposan rácáfolt erre: Lewis Hamilton vezetésével a Mercedes ellentmondást nem tűrő teljesítménnyel bérelte ki az első rajtsort, Toto Wolff csapatfőnök pedig a kvalifikáció után elárulta, már jó ideje fel voltak készülve a változásra.
„Mi úgy működünk, hogy a legjobb teljesítményt hozzuk ki magunkból, és a lehető legjobban tudjunk alkalmazkodni, hogy minden helyzettel megbirkózzunk” – mondta a szakember.
„Amint világossá vált, hogy egyre nagyobb a lobbi időmérős motormódunk ellen, jóval a technikai direktíva kiadása előtt, a helyzetnek megfelelően módosítottunk a fejlesztési munkáinkon. Ma pedig először láttuk, hogyan változott a teljesítményszint a csapatok között, és vannak érdekes fejlemények.”
„Azt gondolom, hogy azok, akik a legjobban törekedtek a változtatásra, nem mutattak valami jó teljesítményt ma. Arra fókuszáltunk, hogy a versenyeken nyerjünk időt, és ez meg is fog történni holnap. De nyugtával dicsérd a napot!”
„A határokat feszegetjük, ezért nagyon jó szombatunk volt, és nagyon örülök a csapat miatt. Most pedig jól kell szerepelnünk vasárnap.”
A csapatok közül a Red Bull volt az egyik olyan istálló, mely favorizálta az időmérős motormódok betiltását, az energiaital-gyárosok azonban csak az 5. és 9. helyeket szerezték meg Monzában.
„Tudtuk, hogy jönni fog az új szabályozás, és rögtön azt mondtuk, ’oké, kovácsoljunk előnyt belőle!’.”
„Azt gondolom, nagyszerű szervezettel rendelkezünk, és a brixworth-i mentalitás is lenyűgöző. Azt mondták, csináljuk, álljunk elő egy olyan erős időmérős motormóddal, amit az egész versenyen használni tudunk.”
„Összességében veszítettünk egy kicsit az időmérős teljesítményből, de sokat nyertünk a versenyt tekintve. Sokkal keményebben tudjuk használni a motort a futamon.”
„Rengeteg kutatással, rengeteg próbapados teszteléssel sikerült elérnünk ezt. És eddig jók vagyunk. Meglátjuk, hogyan alakul a folytatásban!”