Az orosz aszfaltcsíkon az első rajtkockát egészen pontosan 890 méter választja el az első féktávtól, ez pedig azt jelenti, hogy a szélárnyék rendkívül nagy előnyt jelenthet a hátrébbról rajtoló pilóták számára. Ezt az elmúlt években is megfigyelhettük az Orosz Nagydíjakon, Toto Wolff pedig rámutatott, bár igazán jól tudtak eddig szerepelni Szocsiban, az időmérős dominanciájuk könnyedén hátrányt jelenthet majd hétvégén.
„Szocsi jó pálya volt számunkra korábban, elég erős eredményeket értünk el itt” – mondta a szakember.
„A pálya elég szokatlan vonalvezetéssel rendelkezik, és van valami, ami igazán különlegessé teszi: a pole pozíciótól az első féktávig való nagy távolság. Ez ugyanis azt jelenti, hogy a pole pozíció nem feltétlenül a legerősebb rajthely a versenyre, hiszen a mögötte lévők mindannyian profitálnak a szélárnyékból.”
„Láthattuk ezt tavaly is, amikor Vettel megelőzte Leclerc-t a 2-es kanyar előtt, és 2017-ben is, amikor Valtteri a 3. helyről rajtolva gyűrte le a pole-ból induló Vettelt. Az időmérős tempónk igazán erős volt idén, de ez az erősség könnyen sebezhetőséggé válhat a szocsi versenynapon.”
A soron következő versenyhétvégén egyébként a Netflix stábja a Mercedes garázsában forgat majd – Wolff pedig azt reméli, ezúttal sikerül jól szerepelniük, nem úgy, mint legutóbb, a 2019-es Német Nagydíjon.
„Az Orosz Nagydíj lesz az a verseny, ahol a Netflix követni fogja a csapatunkat a ’Hajsza a túlélésért’ harmadik évadához. Tavaly Hockenheimben dolgoztak nálunk, ahol hazai versenyünket, és a motorsport 125. évfordulóját ünnepeltük – és a szezon legrosszabb versenyét futottuk. Egy nagyon szórakoztató Netflix-epizód született, de reméljük, hogy ezúttal a nagyszerű tartalom mellett egy nagyszerű futammal is szolgálhatunk.”