Albon az 5. helyről vágott neki a nürburgringi futamnak, ám változtatni kellett stratégiáján azt követően, hogy az első körben csúnyán elfékezte abroncsait.
Bár ezután folyamatosan zárkózott fel, végül nem jutott el a kockás zászlóig.
„Volt egy nagy elfékezése a 3-as kanyarban a nyitókörben” – magyarázta Horner. „És attól féltünk, hogy a gumi egészen a vászonig lekopott. A vibráció pedig olyan mértékben nőtt, hogy végül átlépte a tűréshatárunkat.”
„Szóval biztonsági okokból kihívtuk őt a bokszba. Utána szépen elkezdte felküzdeni magát, de nagyon balszerencsés volt, mert összeszedett néhány törmeléket, ami beszorult a hűtőrendszerbe. Láttuk, hogy a hőmérsékletek elkezdenek az egekig emelkedni.”
„Szóval, ha nem akartunk elveszíteni egy motort, egyetlen választásunk volt, meg kellett állnunk az autóval. Kár érte, mert szerintem versenyezhetett volna [Sergio] Perezzel és [Daniel] Ricciardóval, még azzal a korai kiállással is.”
„Kár, hogy nem láttuk gyümölcsözni az egyébként igazán erős hétvégéjét.”
Albon kasztniját egyébként még pénteken kicserélték, Horner azonban elárulta, ez tervezett lépés volt, mivel a szabadedzéseken szerettek volna eltérő felfüggesztés-konfigurációkkal körözni.
„Ez a kasztnicsere eleve tervezett volna péntekre. Két eltérő konfigurációt akartunk tesztelni pénteken, és mivel az időjárás ezt nem tette lehetővé, egy beállítás mellett döntöttünk” – magyarázta.
Albonnak egyébként ez volt az első kiesése idén.