Az ötlet már tavaly felmerült a Forma-1, illetve a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) részéről: a terv akkor az volt, hogy a 2020-as szezon bizonyos versenyein ne a szokásos időmérő edzések döntsenek a vasárnapi futamok rajtfelállásáról, hanem olyan sprintfutamok, melyeken a világbajnoki pontverseny állásának fordított sorrendjében állnának rajthoz a pilóták.
A koronavírus-járvány elterjedése után aztán ismét megvitatták a javaslatot a csapatok, és bár a mezőny többsége támogatta, a szabályváltoztatáshoz az istállók egyhangú támogatására lett volna szükség.
Úgy tudni, a fordított rajtrácsos sprintversenyek ötletéről hétfőn ismét egyeztettek az F1 Bizottság ülésén, ám végül nem szavazták meg azt 2021-re.
A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn még a szeptemberi Olasz Nagydíjon fogalmazott úgy, nem mondott még le az ötletről, mivel a monzai verseny is bizonyította, komoly izgalmakat tartogathat a nézők számára az, ha összekeveredik egy kicsit a mezőny.
Ahhoz egyébként, hogy 2021-re bevezessék a fordított rajtrácsos sprintfutamokat bizonyos hétvégéken, elég lett volna, ha a 10-ből 8 csapat megszavazza, ám úgy tudni, a Mercedes, a Racing Point, a McLaren és a Renault is ellene voksolt.