Bár a maximális összeget még nem határozták meg, a javaslat szerint egy csapatnál a két versenyző fizetését legfeljebb 30 millió dollárban – azaz mintegy 9 milliár 402 millió forintban – korlátoznák.
Tervezik azt is, hogy kombinált költségplafont vezetnek be a csapat további három csúcsalkalmazottjára is – ők tipikusan csapatfőnökök, vagy technikai igazgatók lehetnek egy-egy istállónál.
A változtatások célja, hogy tovább csökkentsék a csapatok kiadásait a mostani, koronavírus-járvány miatti bizonytalan időszakban.
A Forma-1 csapatai 2021-ben már 145 millió dolláros (mintegy 45 milliárd forintos) éves költségvetésből gazdálkodnak, ebbe azonban nem tartoznak bele a versenyzői fizetések, illetve a további kulcsemberek juttatásai.
A fent említett tervekről hétfőn, az F1 Bizottság ülésén egyeztettek, és az összes csapatfőnök meg is szavazta az előirányzott változtatásokat. A részletekről viszont még meg kell állapodni, mielőtt a Motorsport Világtanács (WMSC) elé terjesztik ratifikálásra.
Úgy tudni viszont, hogy az új szabály életbe lépése előtt megköttetett 2023-ra, illetve az azt követő időszakra vonatkozó szerződéseket tiszteletben kell tartani, így lehetőség kínálkozhat arra, hogy egy-egy versenyzővel hosszabb távon állapodjon meg egy istálló.
A Forma-1 legjobban fizetett versenyzője jelenleg Lewis Hamilton, neki azonban még a jövő évre sincs érvényes szerződése.
A szabálytervezet szerint egyébként közvetlen kapcsolat lesz a versenyzői fizetésekre vonatkozó felső határ, illetve a költségplafon között: ha egy csapat 30 millió dollárnál többet akar fizetni versenyzőjének, megteheti, ám a különbözetet levonják majd az istálló rendelkezésére álló éves költségvetésből.