Dr. Ian Roberts főorvos és Alan van der Merwe, az orvosi autó sofőrje is aktívan részt vett a lángoló Haas oltásában, valamint Grosjean mentésében a Bahreini Nagydíj rajtja után.
Roberts elmesélte, hatalmas megnyugvás volt számukra, amikor látták, hogy Grosjean előbukkan a lángok közül, és amikor kiderült, hogy nincsenek életveszélyes sérülései. A francia pilótát támogatni kellett előbb az orvosi autóig, majd a mentőautóhoz.
„Azt hiszem, azt mondtam neki, hogy üljön le” – mesélte Roberts. „Láthatták, hogy nagyon remegett, és a sisakrostélyon nem lehetett átlátni, tulajdonképpen megolvadt. Sikerült levennem a sisakját, hogy megnézzem, minden más rendben van-e.”
„A lába és a kezei fájtak, szóval ebből tudtuk, hogy biztonsággal beültethetjük az orvosi autóba, hogy egy kicsit nagyobb védelmet nyújtsunk számára, kapott gélt az égési sérüléseire, befektették a mentőautóba és a pályakórházba szállították.”
Roberts elmondta, a legfontosabb az volt, hogy megállapítsák, Grosjeanra milyen hatással volt a tűz, illetve szerzett-e fejsérüléseket a becsapódás következtében.
„Ilyen helyzetben a lángok okozhatnak sérülést, illetve a füst belégzése okozhat légúti problémákat. De tulajdonképpen semmi nem ment a sisakjába, megnéztük azt is.”
„Amikor klinikailag megvizsgáltuk, nagyon boldogok voltunk, hogy nem volt életveszélyes sérülése, így megpróbáltuk a látható sérüléseit elviselhetőbbé tenni.”
Grosjean után a főorvos állt legközelebb a lángokhoz – egészen közel ment a szalagkorláthoz, hogy az autóból kiszabaduló pilótát átsegítse rajta.
„Ez egy nagyon furcsa jelenet volt, ahol ott volt egy fél autó, ami átment a korláton és a rossz irányban állt. Csak a forróság volt” – mesélte Roberts. „Egyszerűen koncentráltam és arra a pontra néztem, ahol láthattam Romaint, ahogy megpróbál kiszállni. El kellett jutnunk hozzá. Ott volt a pályabíró a tűzoltó készülékkel, ami elég volt ahhoz, hogy elnyomja a lángokat, miközben Romain elég magasra került, hogy odanyúlhassak át áthúzzam a korláton.”