Az olasz istálló versenyzői idén számos alkalommal megszenvedték a tökéletlen kerékcseréket a versenyeken, a legutóbbi, Szahíri Nagydíjon Sebastian Vettel mindkét kerékcseréje igencsak gyengére sikerült.
Az első kiálláskor a német 4,5 másodpercig, a másodiknál 6,5 másodpercig vesztegelt a bokszban.
Az Abu Dhabi Nagydíj előtt a Ferrari megerősítette, hogy idei kerékcseréik több mint 20 százaléka 3,5 másodperc feletti volt. Csak összehasonlításképpen: a Red Bullnál a legutóbbi 7 versenyből 4 alkalommal 2 másodperc alatti kerékcseréket abszolváltak.
A Ferrarinál elárulták, az általuk használt kerékanyákkal vannak problémák.
„Való igaz, hogy a 3,5 másodperc feletti kerékcserék száma túl magas a Scuderia korábbi sztenderdjeihez képest, de az esetek túlnyomó többségében az optimálisnál lassabb kiállásokat a kerékanyával kapcsolatos speciális problémák okozták” – mondta Diego Ioverno, a Ferrari egyik főmérnöke.
„A menet nem elég erős, az anyag pedig többször elkopott. Ez egy megbízhatósági probléma, aminek megoldásán keményen dolgozunk a jövő évre.”
„És amikor a srácok érzik – akár tudat alatt is –, hogy egy olyan alkatrészt használnak, amiben több a kockázat, ráadásul egy sokkal kisebb pisztollyal dolgozva, az az egész eljárásra negatív hatással van.”
„Ez kiderült abból a tényből is, hogy egy jó kerékcsere átlagos ideje 2,73 másodperc, ami azt jelenti, hogy van terület a fejlődésre.”
Ioverno elárulta azt is, a Ferrari bokszutcai személyzete „meglehetősen új”, hiszen a Ferrarinál egy ideje komoly átszervezések zajlanak.
„Egyértelmű tehát, hogy egy kis időbe telik, amíg a bokszkiállások minden résztvevője a maximumot tudja nyújtani.”
„Nincs még egy olyan sportág, ahol több mint 20 ember ilyen tökéletes szinkronjára van szükség. Ezért van az, hogy a legjobb csapatok azok, akik évek óta ugyanazt a személyzetet használják.”
„Szóval a megbízhatóság mellett dolgoznunk kell ezen a téren is – úgy különleges tréningekkel, mint pszichológiai és fizikai edzésekkel. És ez is prioritás lesz majd a 2021-re való téli felkészülés során.”