Az idei szezonban az eredeti tervek szerint már teljesen átalakultak volna a technikai szabályok, a koronavírus-járvány miatt azonban az új generációs versenyautók bevezetését egy évvel elhalasztották.
További költségcsökkentő intézkedésként befagyasztották a kasztnifejlesztéseket is, a csapatok pedig egy zsetonrendszer keretében javíthatnak versenygépeiken a 2021-es idényre.
Habár a fejlesztéseket jelentős mértékben korlátozták, Pat Fry, az Alpine technikai igazgatója azt mondja, így is rengeteg területén lehet módosítani az autóknak.
„Habár az autó számos elemét homologizálták, tehát nem lehet változtatni rajtuk, azért rengeteg nyitott terület van” – mondta a szakember.
„Egy teljesen új autót persze nem lehet építeni, de egy felet mindenképpen! Azon dolgozunk, hogy kitaláljuk, minek van értelme, és próbálunk annyit tenni ezeken a területeken, amennyit csak lehet.”
Fry azt mondja, a Renault nagyot lépett előre aerodinamikai téren az elmúlt időszakban, erre pedig mindenképp szeretnének építeni 2021-ben.
Arra a kérdésre, hogy a francia istálló mire fókuszált az új, 2021-es autó megálmodásakor, a szakember kifejtette: „Az orr, a kasztni, a motor és a váltó kivételével újratervezünk mindent. A legtöbb csapat így van ezzel. Azt gondolom, jó irányba indultunk el az aerodinamikát tekintve azt illetően, hogy mit is akarunk kihozni a filozófiából, szóval folytatnunk kell ezen az úton.”
„A padlólemez megváltozik, ez pedig jelentősen megváltoztatja az áramlási struktúrákat – de ez ugyancsak vonatkozik mindenkire. Egyszerűen a tőlünk telhető legjobbat kell nyújtanunk. De alapvetően csak próbálunk építeni arra a filozófiára, amivel elkezdtük. Elég sok mindent lehet még tenni a szabályok keretein belül.”
A padlólemezre vonatkozó szabályokon módosítottak az idei évre: mintegy 10 százalékkal szeretnék csökkenteni a leszorítóerőt a szabályalkotók, az eddigi tesztek pedig arra utalnak, ennek elég komoly hatása van.
„A padlólemez változik, és bár jelentéktelen módosításnak tűnik, valójában elég drámaian megváltoztatja az aerodinamikát a versenyautó hátulján” – magyarázta Fry.
„Ha tehát valakinek sikerül a legjobban megbirkózni ezzel, azzal felborulhat az erősorrend. Azt hiszem, a McLaren többet módosíthat, hiszen nyilván erőforrást váltanak, így számos más dolgot meg lehet változtatni.”