Az olasz motoros még a 2000-es évek közepén flörtölt a váltás gondolatával, 2006-ban a Ricardo Tormo versenypályán vezethette a Ferrari F2004-es, világbajnok modelljét.
Rossi akkoriban tárgyalt is a Ferrarival, ám végül maradt a kétkerekűeknél.
Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke a Motorsport.com című lapnak adott interjújában elárulta, valóban felmerült, hogy lehetőséget adnak Rossinak, méghozzá a Sauber csapatánál.
„Azt mindenki tudta a tesztről, hogy nem egy reklámkampány volt, a Ferrarinak nem volt erre szüksége. Kezdetben egy nagyszerű bajnok vágyáról volt szó” – mondta a szakember.
„Azt már akkor láttam, hogy erős lesz. Főleg a folytonosság hiányzott, de rengeteg potenciál és vágy mutatkozott. Egy ponton arra gondoltunk, hogy beültetjük egy évre a Sauberhez, de okos volt, és inkább maradt első számú a kétkerekűek világában, mint negyedik vagy ötödik a négykerekűeknél.”
Rossi utoljára 2010-ben, Barcelonában vezetett F1-es Ferrarit: a Scuderia 2008-as modelljével körözhetett. Az olasz legenda az akkori hírek szerint 2009-ben került igazán közel ahhoz, hogy bemutatkozott az F1-ben, méghozzá az Olasz Nagydíjon – Felipe Massa ugyanis súlyos balesetet szenvedett a Hungaroringen.
Ez végül nem valósult meg, a Scuderia Giancarlo Fisichellát ültette autójába, akit a Force Indiától vettek kölcsön.
A jelenleg az Aprilia vezérigazgatójaként dolgozó Massimo Rivola – aki akkoriban a Ferrari sportigazgatója volt – még 2019-ben, egy lapinterjúban elárulta, véleménye szerint az ötlet, hogy a 2009-es Olasz Nagydíjon Rossi beülhet a Ferrariba, inkább szólt a nyilvánosságnak, és nem egy komoly megfontolásról volt szó.
A MotoGP-legenda egyébként 2019-ben is vezethetett F1-es autót: akkor Lewis Hamiltonnal cserélt versenygépet Valenciában.