A faenzai istálló pénteken mutatta be új versenyautóját a nagyközönségnek, mely külsejében lényegesen megújult a tavalyi autóhoz képest.
Mivel a Forma-1 csapatai tavaly megállapodtak abban, hogy a koronavírus-járvány miatt idén is a tavalyi kasztnikat használják majd, a fejlesztési lehetőségek mindenki számára korlátozottak. Az AlphaTaurinál pedig igyekeztek jól kihasználni a lehetőségeket.
„Úgy gondolom, hogy az AT01-es volt a legjobb autó, amit a csapat épített” – mondta Jody Eggington technikai igazgató. „Az STR14-es sem volt egy rossz autó, de az AT01-est remekül fejlesztettük a szezon során, a teljesítménye pedig elismerése volt a projektben dolgozók munkája felé.”
„Hogy 2021-re jelentős változtatásokat hajtsunk végre, zsetonokat kellett felhasználnunk – minden csapatnak két zseton állt a rendelkezésére, mivel úgy döntöttünk, hogy a túlélőcellát átmentjük tavalyról. Úgy hisszük, hogy a kasztni és az erőforrás jó alapokat kínál nekünk, szóval örülünk annak, hogy ezeket a zsetonokat más területeken költöttük el.”
„Már harmadik éve használjuk a Red Bull Technologies által gyártott váltót, hátsó felfüggesztést, illetve az első felfüggesztés bizonyos elemeit, ám 2021-re úgy döntöttünk, hogy ugyanazt a hátsó felfüggesztést és váltókialakítást használjuk, mint 2020-ban.”
„Úgy döntöttünk, hogy a két fejlesztési zsetont egy új orrkúpra költjük, és újraterveztük az első felfüggesztést, ennek eredményeképp pedig arra jutottunk, hogy a Red Bull Technologies által szállított bizonyos kormánymű-komponsenseket is frissítünk a 2020-as specifikációra, ahogyan erre a technikai szabályok lehetőséget biztosítanak.”
„A főbb aerodinamikai számokra hatással vannak az aerodinamikai szabályváltozások, de nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy visszanyerjük az elveszített teljesítményt, és javítsunk az aerodinamikai működési tartományán az autónak. Hogy mennyire leszünk gyorsak? Nos, ez olyasvalami, amit nem szívesen számszerűsítenék még. Összességében viszont, mindent számításba véve, azt mondanám, hogy hasonló teljesítményszintet látunk majd, mint 2020 közepén.”
Az AlphaTauri továbbra is a Honda erőforrásait használja a Forma-1-ben, a japánok pedig utolsó évükre egy vadonatúj V6-ossal készülnek.
„A Honda lényegében egy új erőforrást ad nekünk az idei évre. Nagyon eltökéltek abban, hogy egészen a 2021-es év végéig nyomják, és meggyőződésünk, hogy az erőforrás továbbra is azt nyújtja majd, amit várunk tőle.”
„Nagyon elégedettek voltunk a Honda erőforrásaival az elmúlt pár évben, és hiszem, hogy versenyképesek lehetünk velük továbbra is. Az tehát, hogy 2021 után is ezt a motort használhatjuk, nagyszerű hír a csapat számára.”