A német istálló kedden mutatta be új, W12-es kódjelű versenyautóját, mely természetesen a tavalyi modell továbbfejlesztett változata.
Ennek legfőbb oka, hogy a koronavírus-járvány miatt a fejlesztések nagy részét megtiltották az idei évre. Minden csapat két fejlesztési zsetont használhatott fel az autó bizonyos területein, emellett pedig aerodinamikai fejlesztésekre is lehetőség van.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója a bemutató napján elárulta, mivel idén az aerodinamikai szabályok miatt változtatniuk kellett a padlólemezen, arra törekedtek, hogy visszanyerjék azt a teljesítményt, amit ezáltal elveszítettek.
„Ha le akarsz lassítani egy autót – amiért lényegében változtattak a szabályokon –, akkor a padlólemez módosítása a legkönnyebb és legolcsóbb megoldás erre” – mondta a szakember.
„A padlólemez annyira fontos aerodinamikai komponens, hogy egy apró geometriai változás jelentős teljesítménycsökkenéssel jár. Amint kimondták az új szabályokat, a mi feladatunk az volt, hogy kitaláljuk, hogyan hozzuk vissza ezt a teljesítménycsökkenést.”
„Hogy mit mentünk át, az csapatról csapatra változik, mivel a szabályok nem mondják ki, hogy mindenkinek ugyanazokat a dolgokat kell áthoznia tavalyról. A szabályok befagyasztották az autó jelentős részét, de két zseton minden istálló rendelkezésére áll. Hogy ezt hogyan használják fel, az teljesen rajtuk áll.”
„És vannak olyan elemek is az autón, melyeket zsetonfelhasználás nélkül módosíthatsz, például az erőforrást, a hűtőrendszert, a felfüggesztést, és természetesen minden aerodinamikai felületet.”
Allison elárulta, azt egyelőre nem árulják el, az autó mely területére költötték fel fejlesztési zsetonjaikat.
„Mi is elköltöttük a magunk zsetonjait, de azt nem áruljuk el még, hogy mire. A megfelelő időben ez is kiderül. Amint elkezdődik a versenyszezon, a kasztni alatt mindent be kell fagyasztani az egész évre. Az FIA különleges engedélyeivel persze lehet változtatni megbízhatóság vagy spórolás végett, de ha az autód egy része nem jól teljesít, akkor egy egész szezonra beszorulsz.”
„A 2021-es autók 6 kg-mal nehezebbek is, és pár kilót még el kell helyeznünk azért, mert a DAS-rendszert betiltották az idei évre.”
„Az ideális helyzet az lenne, ha lenne egy briliánsan gyors autónk, és már rögtön elkezdhetnénk a következő modellre fókuszálni. De a Forma-1 soha nem ilyen egyszerű. Egész évben menni fog a kötélhúzás, hogy 2021-ben versenyképesek legyünk, ugyanakkor pedig annyi mindent megtegyünk 2022-re, amennyit csak lehetséges.”