Az energiaital-gyárosok a pályahatárokkal kapcsolatos szabályozást bírálták, szerintük ugyanis az egyáltalán nem következetes.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azt mondta, muszáj lesz változtatni valamin, mert az nem járja, hogy ők elbuknak egy győzelmet, egy rajtelsőséget és egy leggyorsabb kört, miközben mások büntetlenül előzhetnek a pályán kívül.
„Mostanra elveszítettünk egy győzelmet, egy leggyorsabb kört és egy rajtelsőséget” – mondta dühösen Marko a német Sky Sportnak nyilatkozva a leintés után. „A jó dolgok hármasával jönnek… Remélem, hogy ezzel vége is…”
„Valaminek változnia kell. Vagy meghúzzuk a határokat a kerékvetőkkel, vagy sóderággyal, vagy bármivel… Ha szélesen veszel egy kanyart, így automatikusan büntetést kapsz!”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner rámutatott, miközben őket büntették a pályahatárok átlépése miatt, Lando Norris büntetlenül megúszott egy hasonló esetet.
„A pályahatárok jelentik a küzdelem csontvázát, nemde? És a következetes alkalmazásuk” – mondta Horner.
„Sergiót a pálya határain kívül előzték meg. Kapunk egy dokumentumot az FIA-tól, és az, hogy ennek az alkalmazása egyik napról a másikra változik, frusztráló. Sergio is nagyon frusztrált volt emiatt.”
A versenyt követően megvizsgáltuk a Perez – Norris incidenst, mely a 7. körben, a biztonsági autó bokszba hajtása után történt: Norris épp üldözte Perezt, a 4-es kanyarban pedig valóban kiszélesítette a pályát, így a következő kanyar előtt szélárnyékba tudott kerülni, majd tisztán megelőzte Perezt.
Michael Masi, az FIA versenyigazgatója épp erre hivatkozva reagált a Red Bull álláspontjára.
„Ezt az esetet jelezte a Red Bull a verseny során, mi pedig megvizsgáltuk, és nem, Lando nem előzte meg Sergiót a 4-es kanyarban, a pályán kívül. Az előzés féktávon történt az 5-ös kanyar előtt, a DRS-zóna végén” – fogalmazott Masi.
A szakember említést tett arról is, Verstappen gyorskörét végül azért vették el, mert a 14-es kanyarban is figyelték a pályaelhagyást, ahogyan azt jelezte is a szombati versenyigazgatói tájékoztatóban.
„Felülvizsgáltuk a pénteki eseményeket, és a 14-es kanyart jobban kihasználták. 2020-ban ez nem volt gond, 2021-re viszont az lett. Ennek eredményeképp pedig minden versenyzőnek azt az utasítást adtam, hogy a piros-fehér kerékvetőt ugyanúgy használják, ahogy az 5-ös kanyarban.”
„Viszont jeleztük nekik, hogy amennyiben tartós előnyhöz jutnak – tehát megelőznek egy autót, gyorsabbak lesznek egy miniszektorban, vagy ilyesmi –, akkor megvizsgáljuk a dolgot.”
Masi szerint Verstappen egyértelműen kiszélesítette az említett kanyart.
„Megnéztük a futam után, és teljesen világos, hogy Max a pályán kívül volt, és mindenkinél gyorsabb volt abban a miniszektorban, és ennek eredményeként megfutotta a verseny leggyorsabb körét, ami világbajnoki pontot ér.”
A versenyen egyébként 18 köridőt töröltek az 1-es, a 4-es és a 14-es kanyarok kiszélesítéséért.
„Számos köridőt töröltünk a futam során. És töröltünk néhányat az időmérőn is. És nyilván a szabadedzéseken jóval többet, ahol nem volt semmiféle hatása ennek.”
„Szerintem ez azt mutatja, hogy mindenkivel kapcsolatban egyenlően kezeljük a pályahatárokat. Ráadásul ugyanúgy tettük, ahogy jeleztük a versenyigazgatói jegyzetben is, különösen a hármas verzióban, amit szombat délelőtt küldtünk ki, és ami azt követően történt, hogy megvitattuk a versenyzői értekezleten, hogy mit fogunk, illetve mit nem fogunk tolerálni.”