A hajlékony szárnyak hetek óta ismét beszédtémát szolgáltatnak a Forma-1-ben, miután a Mercedes felhívta a figyelmet a Red Bull megoldására. Azóta kiderült, több csapat is használ flexibilis hátsó szárnyakat, az FIA pedig úgy döntött, a Francia Nagydíjtól kezdve szigorít a terheléses teszteken.
Tény, a szóban forgó istállók hátsó szárnyai eddig gond nélkül átmentek a teszteken, hiába hajlottak meg nagy sebességnél – a Mercedes és a McLaren szerint éppen ezért elfogadhatatlan, hogy ezek a csapatok Monacóban és Bakuban is használhatták/használhatják azokat. Előbbi csapat az óvás lehetőségét is kilátásba helyezte, amire a Red Bull úgy reagált, ebben az esetben ők is panasszal élnek majd a német istálló ugyancsak hajlékony első szárnyával kapcsolatban.
Az FIA mindeközben az Azeri Nagydíj hétvégéjén folyamatosan monitorozza majd a hátsó szárnyak hajlékonyságát, ehhez pedig minden egyes versenyautó szárnyelemére különböző színű matricákat ragasztottak, melyek referenciapontként szolgálnak majd a belső kamerás felvételek elemzése során.