Horner: Én Wolff helyében befognám a számat! - F1VILÁG.HU

Horner: Én Wolff helyében befognám a számat!

HIRDETÉS
Meglehetősen éles kritikát fogalmazott meg a Red Bull Forma-1-es csapatfőnöke, Christian Horner a Mercedesszel kapcsolatban. A hajlékony szárnyak ügye természetesen Bakuban is beszédtéma, a szakember pedig azt mondja, Toto Wolff helyében ő inkább „befogná a száját”.
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 26: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Mercedes GP Executive Director Toto Wolff talk in the Paddock during practice ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 26, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A Red Bull azon csapatok közé tartozik, melyeknek a Francia Nagydíjra változtatniuk kell versenyautójuk hátsó szárnyán, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis szigorít a terheléses teszteken, miután kiderült, hogy több istálló is a szabályok határait feszegeti a flexibilis szárnyelemekkel.

A Mercedes viszont bírálja a szövetséget, hogy a változtatások csak a soron következő versenyhétvégén lépnek életbe, a riválisok pedig még Bakuban is használhatják a kérdéses szárnyakat. A német istálló csapatfőnöke, Toto Wolff ezért óvást helyezett kilátásba.

A Sky Sports F1 televízió pénteki elemzéséből ugyanakkor kiderült, a Red Bulléhoz hasonlóan a Mercedes autóinak hátsó szárnya is meghajlik nagy tempónál, ezzel pedig természetesen Hornert is szembesítették.

„Ez egy kicsit rosszabbnak néz ki, mint a mi szárnyunk…” – reagált a Red Bull csapatfőnöke.

„De én sokkal kíváncsibb lennék az autók elejére, mint a hátuljára. Kinyitunk most egy szelencét, ezért vannak a tesztek. Azért vannak a szigorú tesztek, hogy az autókat úgy tervezzük, hogy azoknak megfeleljenek.”

A Red Bull a szárnyügy kirobbanása után többször hangsúlyozta, a Mercedes első szárnyára is érdemes lenne egy pillantást vetni, az ugyanis szintén flexibilis. Az energiaital-gyárosok utaltak rá, ha a Mercedes óvást nyújt be, ők is kifogást emelnek a német csapat autói ellen.

„Rengeteget hallottunk mostanában a hátsó szárnyakról, sok felülvizsgálatot kellett végrehajtani. Ha tehát rábökünk az autó egyik végére, akkor meg kell nézni a másikat is. Nem lehet elszigetelten az egyikre figyelni, és azt mondani, hogy a szabály csak az autó azon elemére vonatkozik. Szóval mindent meg kell vizsgálni. Néha kicsit érdemes óvatosnak lenni azzal kapcsolatban, hogy mit kíván az ember.”

Horner megjegyezte, a belső kamerás felvételeken jól a Mercedes első szárnyán „látható a szponzormatrica, majd eltűnik, amikor megérkezik a féktávra”.

„Talán pont erre való, hogy megjelenítsenek egy új szponzort az első szárnyon!” – tette hozzá cinikusan a Red Bull csapatfőnöke.

Hirdetés

Arra a kérdésre, hogy a Mercedes helyében mit tenne, Horner így felelt: „Ha én lennék Toto, és egy ilyen első szárnyam lenne, inkább befognám a számat.”

Persze nemcsak a Red Bull, több más csapat – köztük a Ferrari és az Alfa Romeo is – hajlékony hátsó szárnyakat használt eddig, Horner szerint pedig természetes, hogy az istállók feszegetik a technikai szabályokat.

„Rendkívül tehetséges technikusaink vannak, akik a szabályoknak megfelelő alkatrészeket terveznek. Ez a dolguk, ezért fizetjük őket, erről szól a Forma-1, a mérnöki találékonyságról. Ha sztenderd autókat akarunk, arra ott a Forma-2.”

„Ez is része a versengésnek ebben a sportban, a határok feszegetése. Erről szól a Forma-1. Szabályosnak kell lenni, be kell tartani a regulákat, de a határokat kell feszegetni. Ezt csináljuk mi is – ahogy az összes többi csapat a bokszutcában.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Horner: Én Wolff helyében befognám a számat!
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!