Red Bull: A kerékcserék lassításával minket akarnak lelassítani - F1VILÁG.HU

Red Bull: A kerékcserék lassításával minket akarnak lelassítani

HIRDETÉS
Csalódottan nyilatkozott a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azzal kapcsolatban, hogy a Magyar Nagydíjtól kezdődően mesterségesen próbálják meg lelassítani a kerékcseréket a Forma-1-ben.
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 25: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda comes into the Pitlane during practice ahead of the F1 Grand Prix of Styria at Red Bull Ring on June 25, 2021 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Ahogyan arról lapunk is beszámolt csütörtökön, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég új technikai direktívát küldött a csapatoknak, melyben arról adott tájékoztatást, hogy a hungaroringi hétvégétől kezdődően a versenyautók kiengedését a kerékcserék után emberi reakcióidőkre kell alapozni.

A feltételezések szerint ugyanis néhány csapat tizedmásodperceket nyert automatizált rendszerekkel. Az új szabályozás részleteiről tegnapi cikkünkben írtunk.

Mivel a Red Bull az idei évben is dominál a bokszutcában, Christian Horner szerint nem kétséges, hogy az új technikai direktívát azért küldték ki a csapatoknak, hogy őket lelassítsák.

„Azt gondolom, annak kapcsán, hogy 2 tizedmásodpercre vissza kell tartani az autót, már-már lehetne azzal is érvelni, hogy ez veszélyes, hiszen neked kell megítélned ezt a késlekedést. Annak a srácnak kell megítélnie, aki kiengedi az autót, és szerintem ez nem egy átgondolt dolog” – mondta a szakember.

„Az F1 az innovációról és a versengésről szól. Nagyon figyelemreméltó dolog 2 másodperc alatti bokszkiállásokat látni, és ösztönöznünk kellene ezt, nem pedig kontrollálnia – máskülönben hol áll meg ez az egész?”

„Meg fogják mondani nekünk, hogy melyik irányba sétáljunk a garázsban, hol üljünk a bokszfalon, és melyik gombot nyomjuk meg?”

Horner szerint semmi szükség nem volt arra, hogy az FIA ily módon közbelépjen.

„Egy kicsit kiábrándítónak tartom ezt. A versenycsapat felelőssége biztosítani azt, hogy az autó biztonságos, és a büntetés, ha nincs megfelelően rögzítve egy kerék, hogy azonnal meg kell állítani az autót. Eleve brutális büntetés, ha nincs megfelelően és biztonságosan rögzítve mind a négy kerék. Szóval nem tudom, mit akarnak elérni ezzel a technikai direktívával, mert ez egy rendkívül komplex dolog.”

„De természetesen versenyhelyzetről van szó, és nem tudnak legyőzni téged, a leglogikusabb dolog a riválisaid számára, hogy megpróbálnak lelassítani, és nyilvánvalóan ez történik most is.”

Hirdetés

Mivel az ügy középpontjában remek kerékcseréi okán a Red Bull van ezúttal is, egyes vélekedések szerint az FIA a Mercedes nyomására változtat. Toto Wolff, a német istálló csapatfőnöke ugyanakkor azt mondja, nem erről van szó – habár az való igaz, hogy volt egyeztetés köztük és a szövetség között egy automatizált rendszerrel kapcsolatban, amit használni szerettek volna.

„Az FIA-nál érdeklődtünk egy biztonsági mechanizmusról, ami egy olyan rendszerrel kapcsolatos, amit mi használunk, és hogy ezt optimalizálhatnánk-e” – mondta a szakember. „Ez 3-4 hete történt. És egy technológiai kérdés volt.”

„Hogy ez kiváltott-e valami mást? Talán. Nem tudom. De mi ezt a kérdést tettük fel.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Red Bull: A kerékcserék lassításával minket akarnak lelassítani
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!