A sportot irányító testület az elmúlt hetekben több új technikai direktívát is eljuttatott a Forma-1 csapataihoz, melyekkel egyértelműsíteni kívánta a száguldó cirkusz technikai szabályait – legutóbb a rugalmas hátsó szárnyak, a guminyomással kapcsolatos ellenőrzések, vagy éppen a kerékcserék lelassítása kapcsán.
A Ferrari versenyigazgatója, Laurent Mekies a múlt hétvégi Stájer Nagydíjon jelezte, szeretné, ha az FIA egyeztetne a csapatokkal, mielőtt új technikai direktívákat küld ki. Az Alfa Romeo csapatfőnöke, Frederic Vasseur szerint nagyon nincs rendjén, hogy év közben változtatnak.
„Szerintem nem az a megfelelő mód, hogy hétfő reggel több technikai direktíva van, mint sajtóközlemény” – mondta a szakember. „Minden hétfőn van egy listányi technikai direktívánk. Ez az F1 új irányítási módja, és nem ez a jó irány. A következő téma az első szárnyak hajlékonysága lesz majd, erről is beszélnünk kell.”
Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi szerint egész egyszerűen a bajnoki küzdelem teszi szükségessé a szabályok pontosítását.
„Nyilvánvalóan sok terület érintett, az élen zajló bajnoki küzdelem minden bizonnyal intenzívebbé tette a dolgokat” – mondta a szakember.
„És igen, nőtt az iránymutatások és direktívák tisztázásának szükségessége bizonyos területeken. De azt gondolom, ez közvetlen eredménye a versenypályán zajló küzdelmeknek is.”
Masi ugyanakkor nem ért egyet az Alfa Romeo csapatfőnökével abban, hogy a technikai direktívák kiadása lett az F1 új irányítási módja.
„Nem nevezném ezt irányítási mechanizmusnak. De kétségkívül egy módja annak, hogy kommunikáljunk a csapatokkal bizonyos szabályokkal vagy procedúrákkal kapcsolatban, melyeket lehet többféleképpen interpretálni. Mindenki tisztán akar látni bizonyos területeken.”