Hamilton csak a 4. helyen ért célba a spielbergi versenyen, emiatt pedig hátránya 32 pontra nőtt az összetettben bajnoki riválisával, Max Verstappennel szemben.
Hamilton a futam első etapjában a 2. helyre küzdötte fel magát a 4. helyről indulva, ám nem sokkal kerékcseréje után versenymérnöke szólt neki, hogy autójának bal hátulja megsérült, ami miatt veszített a leszorítóerőből.
Hamilton nem is tudott jó köridőket autózni ezután, így elengedte maga mellett csapattársát, Valtteri Bottast, majd nem sokkal később Lando Norris is megelőzte.
A címvédőt másodszor is a bokszba hívták, ahol próbáltak változtatni az autó egyensúlyán, ám így sem tudott felzárkózni.
„Úgy kalkuláltuk, hogy 30 pontnyi leszorítóerőt veszítettünk, de még nem ellenőriztük” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
„De rengeteget veszített a teljesítményből, emiatt pedig olyan irányba nyomta el a gumikkal, hogy valószínűleg nem tudott volna elmenni a célig velük.”
„Szóval ki akartuk értékelni, hogy valójában milyen volt a teljesítménye a sérülés után, és hogy Valtteri tudott-e volna védekezni Lando ellen, de ez nem volt lehetséges. Fair volt Valtterivel szemben, és úgy döntöttünk, megcseréljük őket, nyilván felismerve azt, hogy elveszíthetjük a 3. helyet a McLarennel szemben.”
Arra a kérdésre, hogy a köridő tekintetében mennyi volt a teljesítményveszteség, Wolff azt mondta, „ezt nehéz megmondani”.
„Amit az imént mondtam, az csak egy becslés, amit a szenzorok alapján láttunk. És nem igazán tudjuk lefordítani köridőre.”
Mivel Max Verstappen nyerni tudott, Hamilton hátránya 32 pontra nőtt a tabellán.
„Természetesen minden pont elvesztése fájó, és ő most 6 pontot veszített ahhoz képest, ha a 2. helyen ért volna célba” – fogalmazott Wolff.
„Ráadásul nyilvánvaló, hogy a teljes lendület rossz irányba halad. De még messze nincs vége. 32 ponttal van lemaradva Maxtól. Egy kiesésnyire van tőle. És újra ő az üldöző.”
„Ha például Bakut nézzük és a potenciált, illetve más versenyeket, összességében azt mondhatjuk, hogy javítanunk kell a formánkon, kevesebb hibát kell elkövetnünk, és jobban meg kell értenünk az autót. Ha sikerül abszolút üldözők leszünk.”