Silverstone-ban pénteken tartották az időmérő edzést, ami a szombaton kora este esedékes, 17 körös sprintkvalifikáció rajtsorrendjéről döntött. Az élről a címvédő Lewis Hamilton vághat majd neki a rövid versenynek, míg a 2. pozícióból Max Verstappen rajtolhat.
Egy normál versenyhétvégéhez képest jelentős változás, hogy a sprintfutamon a top 10-be került versenyzőknek nem azokkal a gumikkal kell elrajtolniuk, mint amelyekkel legjobb köridejeiket futották a Q2-ben.
Bár az elmúlt hetekben az általános vélekedés az volt, hogy a Pirelli közepes keverékű abroncsai lesznek a megfelelő gumik a 17 körös sprintfutamra, Mario Isola, a gumigyártó F1-es főnöke szerint lehetnek olyanok, akik megkockáztatják majd, hogy a lágy keverékű gumikkal vesznek részt a versenyen.
A 2020-as 70. évforduló Nagydíján Kimi Räikkönen 25 kört tett meg ezzel a gumikeverékkel a verseny hajrájában, míg Esteban Ocon teli tankkal, a futam első szakaszában 22 körig jutott. A pénteki első szabadedzésen ráadásul a csapatok kisebb mértékű degradációval szembesültek, mint várták.
„Nehéz megjósolni, hogy a csapatok csak a közepes keverékű gumikat használják-e a sprintkvalifikációra, vagy bevállalják-e a lágy abroncsokat is” – mondta Isola.
„Ha ugyanis megnézzük a második itteni versenyünket tavalyról, ahol a mostani lágy keverékünk volt a közepes keverék, voltak versenyzők, akik hosszabb etapot tudtak teljesíteni velük, mint a sprintkvalifikáció versenytávja, és nem volt jelentős degradáció.”
„Ocon, Leclerc, Räikkönen és Giovinazzi például hosszú etapokat futottak a C3-as keverékkel. Szóval figyelembe véve, hogy hasonló feltételek álltak rendelkezésre a hőmérsékletet tekintve, ez kiváló indikátor arra, hogy mit választhatnak.”
„Mielőtt idejöttünk, nagyjából biztos voltam abban, hogy mindenki a közepes keverékkel vág neki a sprintkvalifikációnak. Ha viszont most megkérdeznek erről, nem vagyok benne biztos. Szerintem látunk majd lágy gumikkal és közepes keverékű gumikkal próbálkozókat is.”
„Ha így lesz, az nyilván nagyon érdekes lesz, hiszen az új formátum kapcsán mindenki abban gondolkodott, hogy a sprintkvalifikáción mindenki ugyanazokkal a keverékekkel áll rajthoz. De talán nem így lesz.”
A Motorsport.com kérdésére Isola kifejtette, az adatok arra utalnak, hogy néhány versenyző/autó kombináció jobban járhat, ha a lágyakkal rajtol el ma kora este.
„Túl sok titkot nem szeretnék elárulni, mert nyilván mi látjuk az adatokat, és van jele annak, hogy egyes autók jobban vagy rosszabbul használják-e az abroncsokat.”
„A korábbi versenyek alapján vannak autók, amik a többihez képest jobban bánnak a gumikkal. Nem zárnék ki senkit, főleg a mezőny végén, hogy megpróbálja a lágy keverékkel, és talán támadni fog az elején. Csak 17 körből áll, szóval nem egy hosszú verseny, szóval nyomhatják neki. És a mezőny végén vannak olyan versenyzők, akik megpróbálhatnak valami mást – persze nem akarom azt mondani, hogy nincs vesztenivalójuk.”