Perez az 5. helyről vágott neki a sprintkvalifikációnak, a verseny elején pedig Fernando Alonsóval és Lando Norrisszal csatázott, ám a Chapel nevű kanyar kijáratán elveszítette a kontrollt autója felett és megpördült, majd a sóderágyba csúszott.
A Red Bull pilótája el tudta kerülni a falat, de a mezőny végére csúszott vissza.
„A kanyarból kijövet már elég határozottan a gázra léptem. Szerintem kifogott rajtam a turbulens levegő, és ez eléggé megnehezítette a dolgokat” – fogalmazott a mexikói.
„Gyakorlatilag utas voltam az autóban, már a kanyar nagyon korai részén. Gyenge napom volt. Talán ez az a hely, ahol eddig a legjobban küszködtünk.”
„Nagyon küszködtem a turbulens levegővel, és nem tudom, hogy ennek köze van-e a kisebb üzemanyag-terheléshez, vagy ilyesmi, de nagyon küszködtem a piszkos levegővel a verseny elején.”
Perez a kicsúszása után folytatni tudta a versenyt, ám nem sokkal a leintés előtt kiállt, mert az elfékezett gumikon túl nagy volt a vibráció.
„Túl nagy vibráció keletkezett a gumikból a kicsúszás miatt.”
A Red Bull egyébként a vasárnapi verseny előtt engedélyt fog kérni a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) arra, hogy ha szükséges, ki tudjanak cserélni néhány alkatrészt az autón.
„Mivel biztonsági ellenőrzéseket kell végeznünk az autón, engedélyt kell kérnünk” – mondta Christian Horner csapatfőnök a Sky Sports F1 televíziónak.
„Nem volt komoly gond, de nagyon elfékezte a gumit. Szerencsére nem ment neki semminek, de a vibráció mértéke nagyon komoly volt, ezért is álltunk ki az autóval, hogy ellenőrzni tudjuk még a holnapi nap előtt.”