A szövetség még néhány hete tájékoztatta arról az F1-es csapatokat, a Magyar Nagydíjtól kezdődően mesterségesen lelassítják majd a kerékcseréket, az elmúlt években egyre gyorsabbá váló bokszutcai szervizek ugyanis az FIA szerint biztonsági aggályokat vetnek fel.
Az szövetség által kiküldött technikai direktíva a technikai szabályzat 10.9.2-es cikkelyére hivatkozott, leginkább azon részére, mely kimondja, hogy a kerékcserék során a szenzorok csak passzív módon működhetnek. A néhány hete kiadott direktívával lényegében előírták, hogy milyen ritmusban kell zajlania a kerékcseréknek: ha bármely szerelő 15 századmásodpercnél hamarabb jelzi, hogy elkészült feladatával, a kerék rögzítésével, akkor a folyamatot meg kell ismételni – beiktatták volna tehát a folyamatba az emberi reakcióidőt a biztonság növelése érdekében.
A csapatok azonban nemrég egy új technikai direktívát kaptak – ebben egyrészt elnapolták az új szabályozás bevezetését a Belga Nagydíjig, másrészt finomítottak is rajta. Nincsenek például már benne bizonyos minimumidők, az FIA célja azonban továbbra is az, hogy megakadályozza az automatikus jelzőrendszerek használatát a kerékcserék felgyorsítása érdekében.
A csapatoknak demonstrálniuk kell, hogy minden egyes kerékkulccsal dolgozó szerelő manuálisan megnyom egy gombot, mellyel jelzi, hogy a kerék biztonságosan fel van szerelve az autóra, és azt is, hogy ezt a gombot nem lehet lenyomva tartani.
A változtatást azt követően eszközölte a szövetség, hogy egyeztetéseket folytatott bizonyos csapatokkal, főleg a Red Bull-lal, mely köztudottan a leggyorsabb kerékcseréket produkálja az F1-ben.