A múlt hétvégi Brit Nagydíj Lewis Hamilton győzelmét hozta Silverstone-ban, a legfőbb beszédtémát azonban azóta is a címvédő, valamint Max Verstappen elsőkörös balesete szolgáltatja.
Hamilton a futam nyitókörében a Copse nevű kanyarban ütközött Verstappennel, és míg a brit folytatni tudta, a Red Bull versenyzője nagy sebességgel a gumifalnak ütközött és kiesett.
Hamilton végül 10 másodperces időbüntetést kapott a történtek miatt, ám így is győzni tudott.
A futam során, még mielőtt döntés született volna az ügyben, a Red Bull és a Mercedes kulcsemberei a rádiót használva igyekeztek nyomást gyakorolni Michael Masi versenyigazgatója.
Sőt, Toto Wolff a versenybírókat is meglátogatta, miután előbb levelet küldött Masinak, aki elutasította őt, mondván, ha bizonyítéka van, menjen fel a stewardokhoz.
„A baleset után szóltak, hogy Christian elég határozott beszélgetést folytat a versenyigazgatóval. Szóval én is felvettem vele a kapcsolatot, ő pedig azt tanácsolta, hogy menjek a stewardokhoz, vagy beszéljek közvetlenül velük, amit meg is tettem” – mondta Wolff a Motorsport.com kérdésére.
Miután a Red Bull csapatfőnöke megtudta, hogy Wolff a versenybírókat is felkereste, meglehetősen kiakadt, ám ő is ugyanígy tett.
„Nem gondolom, hogy közbe kell avatkozni a stewardoknál. Nekik tiszta fejjel kell döntést hozniuk” – mondta Horner. „Én is elmentem hozzájuk, mert hallottam, hogy Toto ott volt, képviselni az ügyet.”
„Fair és kiegyensúlyozott ítélkezést akarunk, és nem gondolom, hogy bárkit oda kellene engedni a versenybírókhoz.”
Michael Masi kezdetben azt mondta, nem lát problémát abban, hogy a csapatfőnökök megkeresik a versenybírókat, az ugyanis bevett gyakorlat.
„Ha van egy incidensünk a futam után, meghívjuk a csapatokat és a versenyzőket, hogy jelenjenek meg a versenybírók előtt. És tavaly, Monzában Lewis is felment beszélni velük, hogy megértse, mi történt. Egy versenymegszakítás alatt adott a lehetőség, szóval semmi oka annak, hogy ne tegyék meg” – mondta még Silverstone-ban a versenyigazgató.
Úgy tűnik azonban, Masi álláspontja változott azóta, most ugyanis figyelmeztette a csapatokat, nem fogják tolerálni, ha indokolatlanul zavarják a versenybírókat.
A versenyigazgató minden csapatnak levelet küldött, melyben azt írta, csak előzetes jóváhagyással mehetnek fel a stewardokhoz a csapatok képviselői. Amennyiben megszegik ezt, szankciókkal kell szembenézniük az FIA Nemzetközi Sportkódexének 12.2.1.i cikkelye alapján.