Newey: Soha nem látott lobbitevékenység folyik a Red Bull ellen az F1-ben - F1VILÁG.HU

Newey: Soha nem látott lobbitevékenység folyik a Red Bull ellen az F1-ben

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es csapatának főtervezője, Adrian Newey azt mondja, soha nem látott politikai csaták húzódnak meg az idei világbajnoki küzdelmek hátterében, ez azonban egyfajta elismerése annak, ahogy csapata dolgozik.
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 03: Adrian Newey, the Chief Technical Officer of Red Bull Racing and Red Bull Racing Head of Car Engineering Paul Monaghan inspect their car during practice for the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 03, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Getty Images/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-24H29KGAS2111 // Usage for editorial use only //

Az energiaital-gyárosok idén rendkívül kiélezett küzdelmet vívnak a Mercedes ellen a világbajnoki címért, a két istálló párharca pedig nemcsak a versenypályán, hanem azon kívül is rendszeressé vált.

Az elmúlt hónapokban a Red Bull támadásként élte meg a rugalmas hátsó szárnyakkal, a guminyomással, vagy éppen a kerékcserék lassításával kapcsolatos technikai direktívák kiadását, és bár ezek látszólag nem lassították le különösebben az energiaital-gyárosokat, jól mutatják, hogy a színfalak mögött milyen komoly politikai háború zajlik az élcsapatok között.

„Abszolút korrekt azt mondani, hogy a topcsapatokat csak az érdekli, mit csinálnak a riválisok, és nem különösen aggódnak amiatt, hogy a mezőny másik végén lévő csapatok mit művelnek” – mondta a szakember.

„Sok szempontból elismerés a csapat számára, hogy ilyen szigorúan figyelnek bennünket a többiek. Korábban is tapasztaltunk már ilyet, arra viszont nem emlékszem, hogy mikor volt ilyen komoly politika és lobbitevékenység a színfalak mögött a mi autónk ellen.”

„Amikor 2010-ben és 2011-ben légrugókkal próbálkoztunk, akkor voltunk folyamatosan állandó jellegű ellenőrzés alatt, és alkalmazkodtunk mindenféle szabályváltoztatáshoz. Előfordult ugyanez a Ferrarival megvívott utolsó bajnoki küzdelmünk során is, ahol ugyancsak a karosszéria hajlékonyságáról volt szó. Soha nem szerettem különösebben az analógiai háborút – de ez egy komoly analógia, és minden aspektusra oda kell figyelned, hogy javíts versenyképességi pozíciódon.”

„Ilyen a Forma-1 természete, és ez az egyik dolog, mely annyira ösztönző. Viszont az idei évben ezen dolgok gyakorisága és intenzitása elég sokatmondó.”

Newey hozzátette, a rugalmas hátsó szárnyakkal komoly előnybe nem kerültek a versenypályán, ám az, hogy változtatniuk kellett rajtuk, jelentős költségekkel járt.

„Ha a flexibilis hátsó szárnyakat nézzük, határozottan nem mi voltunk az egyetlen csapat ezzel a kérdéssel kapcsolatban, de természetesen, amikor a Mercedes elkezdett hangot adni a dolognak, ők nem az Alfa miatt aggódtak. Csak az aggasztotta őket, hogy mi előnyhöz jutunk-e, ami nem igazán történt meg, viszont voltak költségvonzatai a változtatásnak, ami nyilvánvalóan fájt nekünk.”

„De ez is egy remek bizonyítéka csapatunk tudásának, hogy tudunk reagálni a változásokra, és kiváló példa arra, hogy amikor egy kanyarba kerülünk, képesek vagyunk küzdeni, és ugyanolyan versenyképesen folytatni.”

Hirdetés

Amikor Neweyt arról kérdezték, utólag jó ötletnek tartja-e azt, hogy a Brit Nagydíjon történt baleset után Lewis Hamilton silverstone-i büntetésének felülvizsgálatát kérték – melybe végül nem mentek bele a versenybírók, Newey kifejtette: „Határozottan azt gondolom, hogy helyes döntés volt.”

„Alapvetően a fellebbezést friss bizonyítékokra kell alapozni. Elég régi szabály, és a gondolat mögötte talán az volt, hogy esetleg valaki készít egy videót a lelátókon, ami más nézőpontot ad egy eseménynek, és ez új bizonyítékként szolgálhat.”

„Ami a mi esetünket illeti, voltak GPS-elemzéseink, ami szerintem hasonló egy lelátón felvett videóhoz. Technikailag mindkettő elérhető az esemény alatt, de egyik sem elérhető a versenybírók számára. A GPS esetében speciális analízisre van szükség, hogy látható legyen. És ebből a szempontból nagyon csalódott vagyok, hogy a versenybírók úgy döntöttek, nem új bizonyíték. Nem szerencsés, de így döntöttek, mi pedig tiszteletben tartjuk.”

Newey kifejtette, az elmúlt évtizedek során természetesen sokat változott a Forma-1 a politikai csatározások szempontjából is.

„Ahogy a nézőszámok növekedtek, és egyre nagyobbak lettek a csapatok, a Forma-1 egy sokkal nagyobb üzletté vált, és ez több médiacirkusszal és politikai manőverezéssel jár” – magyarázta Newey.

„Azt gondolom, hogy ami igazán nagyszerű a mi csapatunkban, és ez Dietrich Mateschitznek és a Red Bullnak köszönhető, hogy azért vagyunk itt, hogy nyerjünk, de a magunk módján, tisztán akarjuk megtenni ezt, szóval büszkén kiállunk, amikor sikerül győznünk. Emellett egyenesek vagyunk csapaton belül és kívül is. Megmutatjuk az érzelmeinket, és büszkék vagyunk arra a nyitottságra, ahogy dolgozunk, és számomra ez egy igazán élénkítő környezet.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Newey: Soha nem látott lobbitevékenység folyik a Red Bull ellen az F1-ben
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!