A tavaly még Renault néven szereplő istálló szoros csatát vívott tavaly a konstruktőri 3. helyért, végül azonban alulmaradt a McLarennel szemben. Küzdelmükbe akkor a Racing Point csapata is bele tudott szólni.
Köszönhetően Esteban Ocon magyarországi győzelmének, az Alpine csapata a 7. helyről az 5. pozícióba ugrott előre a csapatok versenyében, megelőzve az Aston Martint és az AlphaTaurit. Az enstone-i gárda viszont jelentős, 86 pontos hátrányban van a McLarennel szemben, és mivel az idei évre a Ferrari is jelentősen feljavult, Alonsóéknak semmi esélyük a 3. hely megszerzésére.
A spanyol versenyző azt mondja, a Ferrari erősödése várható volt, az viszont kissé meglepetésként érte őket, hogy ennyire lemaradtak a McLarentől.
„Azt gondolom, az év eleji elvárások illetve a célok azok voltak, hogy megismételjük azt, amire a Renault képes volt tavaly” – mondta a kétszeres világbajnok.
„Tudván, hogy a Ferrarinak egy nagyon furcsa 2020-as szezonja volt elég gyenge teljesítménnyel, arra számítottunk, hogy ők talán előttünk lesznek. De az is igaz, hogy túl sok területet veszítettünk a McLarennel szemben.”
„Az a Renault egészen a tavalyi év utolsó versenyéig harcolt a McLarennel, most viszont erre nem vagyunk képesek.”
Alonso ezzel együtt azt mondja, az kifejezetten örömteli, hogy az élcsapatokhoz közelebb tudtak kerülni idén. Jövőre viszont új szabályok jönnek, ami nagy lehetőséget kínálhat az Alpine számára.
„A számokat kielemezve látható, hogy csökkentettük a lemaradásunkat a Mercedesszel és néhány ellenféllel szemben. Szóval, ha a 7. helyen is állunk a konstruktőrök között, faragtunk a hátrányunkból az élmezőnyhöz képest, és minden egyre szorosabbá válik. A 9. helytől az élig minden szorosabb most.”
„Tavaly a Racing Point is dobogókért harcolt, és még versenyt is nyert – mi pedig most közelebb vagyunk hozzájuk. Szóval igen, kicsit hullámzó a dolog minden csapat számára, de sajnos veszítettünk néhány helyet a konstruktőri bajnokságban, mert az a három csapat javult a legtöbbet, akik tavaly a Renault mögött végeztek.”