A vasárnapi Belga Nagydíjat szó szerint elmosta az eső Spában: az eredetileg 15 órára tervezett futam egy gyenge próbálkozás után csak 18 óra 17 perckor tudott elkezdődni, ám piros zászlóval félbe kellett szakítani már két kör után, a körülmények ugyanis annyira rosszak voltak.
Mivel a versenytáv 75 százalékát nem sikerült teljesíteni, ám két kört megtettek a pályán a versenyzők – a biztonsági autó mögött –, fél pontokat osztottak a versenyzőknek. Utóbbi döntést több versenyző és csapat is élesen bírálta, ezért már a verseny után hallani lehetett arról, hogy felülvizsgálják majd a szabálykönyvet.
Mindezt az FIA elnöke, Jean Todt meg is erősítette kedden. A francia szakember egyúttal méltatta a rajongókat, illetve a versenypályán dolgozókat, akik mindent megtettek azért, hogy versenyezni lehessen Belgiumban.
„Az idei Belga Nagydíj rendkívüli kihívásokkal állította szembe az FIA Forma-1-es világbajnokságát” – áll a Todt által kiadott közleményben.
„Az az időjárási „ablak”, amit az előrejelzések jósoltak, nem jelent meg a nap folyamán, és bár egy kisebb lehetőség mutatkozott a nap későbbi szakaszában, melynek során volt is egy kísérlet a verseny elindítására, a körülmények gyorsan rosszabbra fordultak.”
„Ezért a vízfüggöny okozta rossz látási viszonyok miatt nem tudtuk teljesíteni a teljes versenyt úgy, hogy biztonságban tudjuk a versenyzőket, a sportbírókat, és a bátor rajongókat, akik órákon át vártak az esőben, és akiktől elnézést kérek.”
„Ezt minden érintett felismerte. Az FIA versenybírói a Nemzetközi Sportkódex adta lehetőségek után leállították az órát, hogy több időt, ezáltal pedig lehetőséget adjanak a rajongóknak egy F1-es versenyre. Ezen erőfeszítések ellenére a versenyt nem lehetett elrajtoltatni a biztonsági autó mögött megtett körök után, és a meglévő szabályokat megfelelően alkalmazták.”
„Szeretnék köszönetet mondani és gratulálni az FIA csapatának, az ASN-nek és minden önkéntesnek kiváló munkájukért.”
„Az FIA a Forma-1-gyel és a csapatokkal közösen gondosan felülvizsgálja majd a szabályokat, hogy lássa, mit lehet megtanulni, és min lehet javítani a jövőben. Amire pedig jutunk majd – beleértve a pontosztás témáját is –, azt napirendi pontként tárgyaljuk majd az F1 Bizottságának következő, október 5-i ülésén.”