Mivel a szabadedzéseken rengeteg piros zászlós megszakítás történt, a száguldó cirkusz csapatai nem tudtak zavartalanul felkészülni a mai versenyre. Ez pedig azt jelenti, hogy abban sem lehetnek biztosak a mezőny tagjai, hogy a lágy keverékű abroncsok meddig bírják majd a strapát a futam elején.
Mivel a zandvoorti pályán várhatóan nagyon nehéz lesz majd előzni, a szűk bokszutca miatt pedig a bokszutcai sebességhatárt 60 km/h-ra csökkentették, a csapatok vélhetően szeretnék elkerülni majd a kétkiállásos taktikát.
Fernando Alonso éppen ezért úgy véli, azok a pilóták a top 10-en kívül, akik a keményebb keverékű gumikkal startolnak, előnybe kerülhetnek majd.
„Azoknak a srácoknak szabad gumiválasztásuk lesz, és talán előnybe is kerülnek stratégiailag, hiszen ez egy olyan verseny lesz, melyet megelőzően az edzéseken egyszer sem tettünk meg 15-20 körnél többet a gumikkal” – mondta a spanyol, aki a 9. helyről rajtol majd a délutáni versenyen.
„Ez lesz az első alkalom, hogy elkezdjük majd terhelni a gumikat. Láthatunk stratégiai meglepetéseket, és ez talán fájdalmas lesz nekünk. Másfelől viszont azt gondolom, nagy esély van a biztonsági autós szakaszokra, láthattuk ezen a hétvégén, hogy előfordultak sárga- és piros zászlók. Szóval szerencsére is szükség lesz.”
„Lehet, hogy pont akkor jön be a Safety Car, amikorra épp tervezted a kerékcserédet, és így lesz egy ingyen kiállásod. De lehet, hogy épp az ellenkezője történik meg: kiállsz, és 3 körrel később bejön a biztonsági autó, és így a többieknek lesz ingyen a kiállás, és megelőznek téged, mert időt spórolnak.”
„Ez teljesen véletlenszerű, nem tudjuk kontrollálni. De majd meglátjuk.”