Miután a mezőny vizes pályán kezdte meg a Török Nagydíjat, nem volt kötelező kereket cserélni a versenyen – ezzel a lehetőséggel egyedül Esteban Ocon, az Alpine pilótája élt, azonban Hamilton is fontolóra vette a dolgot.
A brit pilótát a csapat végül kihívta a bokszba, habár a világbajnok ezzel nem értett egyet – így az 5. helyen ért célba.
A Pirelli szerint a Mercedes jól döntött, ugyanis Hamilton abroncsai már a végüket járták. A kérdésre, kibírták-e volna a gumik a teljes futamot a brit autóján, Mario Isola, a Pirelli motorsport-igazgatója így felelt:
„Az alapján, hogy a versenyt követően ránéztünk a gumikra, azt mondanám, hogy nem, vagy nagyon a határon lettek volna. A verseny végére a gumik szerkezetig koptak. Egy kicsit veszélyes a határok feszegetése, mint ma. Teljesen megértem, hogy versenykörülmények között szeretnék a maximum eredményt elérni” – nyilatkozta.
„Úgy gondolom, hogy minden autó más, szóval az elhasználódás mértéke is más és azon is múlik, hogy mennyire nyomják a versenyen – de a gumik többé-kevésbé már a szerkezeten futottak.”
Isola elárulta, néhány csapatot figyelmeztettek, hogy ne használják a teljes versenytávon ugyanazt a szett abroncsot.
„Tudjuk, hogy az új aszfalton nagyobb a tapadás, mint tavaly. A pálya nem volt száraz, de így is koptatta a gumikat. Nagyon-nagyon a határon voltak a gumik. A helyszínen lévő mérnökeinknek azt javasoltam, hogy figyelmeztessék a csapatokat, cseréljék le az abroncsokat, ne menjenek velük a végéig, mert rizikós lépés lenne.”