A brit versenyző motorcsere miatt rajtbüntetést kapott Isztambulban, így csak a 11. helyről vághatott neki a versenynek.
Végül szépen felküzdötte magát, és a futam utolsó harmadában már a 3. helyen száguldott – igaz, ekkor még adós volt egy kerékcserével, miközben számos riválisa már kiállt a bokszba.
A Mercedes ki is hívta a bokszba Hamiltont, ő azonban szeretett volna tovább kint maradni, abban bízott ugyanis, a pálya felszárad a hajrára. Ez végül nem történt meg, így a címvédő arra törekedett, hogy az intermediate-abroncsokkal eljusson a célig.
A Mercedes azonban végül az 58 körös verseny 50. körében a bokszba hívta a hétszeres világbajnokot, aki végül az 5. helyen ért célba. James Allison elárulta, előbb kellett volna kiállniuk, ám a késői kerékcserével is sikerült a kármentés, hiszen anélkül Hamilton hátrébb végzett volna.
„Mint a stratégia esetében mindig, a verseny végén nyilvánvaló, hogy mi lett volna a tökéletes kör a kiállásra” – mondta a szakember.
„Ha viszont egészében nézzük a dolgokat, a legmegfelelőbb időzítése a kiállásnak a 36-37. kör környékén lett volna, ekkor járt Valtteri [Bottas] és [Max] Verstappen is a bokszban. Ha Lewis ugyanígy tett volna, és óvatosan bánt volna a gumijaival, akkor minden valószínűség szerint egy erős negyedik helyen ért volna célba, talán képes lett volna nyomást gyakorolni [Sergio] Perezre a 3. helyért, és talán meg is előzte volna őt. Ez lett volna az optimum.”
„De nem tettük ezt meg. Tovább maradtunk kint ennél abban bízva, hogy a pálya felszárad, bíztunk benne, hogy a gumik kibírják… a legkönnyebben megszerezve így a 3. helyet, megörökölve azoktól, akik kiálltak kerékcserére.”
„Mire realizáltuk, hogy ki kellett volna állnunk, és minimalizálnunk kellett volna a károkat, már a 41. kör környékén jártunk, és ekkor egy negyedik helyre elegendő kiállásunk lehetett volna. Végül egy kicsit tovább kint maradtunk, újabb 9 körig, miközben a gumik folyamatosan degradálódtak.”
„Amikor végül behívtuk Lewist, az azért volt, mert a rendszerünk, ami jósol nekünk, azt mondta, hogy nem néz ki jól a helyzetünk arra, hogy kint maradjunk a verseny végéig. Hogy az autónk tempója addigra rendkívül gyenge lenne… Eszerint valahol a 7., 8. helyen végezhettünk volna – az alapján, ahogy a gumik progresszíven degradálódtak.”
Allison hozzátette, biztosan el tudtak volna jutni a célig azokkal a gumikkal, melyekkel elstartoltak, az utolsó körökre azonban Hamilton tempója nagyon visszalassult volna.
„Igen, minden valószínűség szerint eljutottuk volna a verseny végéig azzal az egy garnitúra gumival, képesek lettünk volna nehézségek nélkül körözni. [Esteban] Ocon például megtette, és a mi autónk alapvetően jobban bánik a gumikkal, mint számos riválisunké. Szóval igen, elértünk volna a verseny végére. A kérdés csak az, mennyire lettünk volna gyorsak? És a bizonyítékok erre vonatkozóan elég világosak: nagyon lassúak lettünk volna.”
„A gumi felülete elfogyott a teljes verseny során, és a vége felé, ahogy a pálya kezdett száradni, de végül soha nem száradt fel igazán, a kopás felgyorsult. Lewis köridejei pedig elkezdtek körről körre rosszabbak lenni. És mire eljutottunk volna a verseny végére, a tempó már egészen borzasztó lett volna.”