A dohai versenyen Valtteri Bottas, Lando Norris, George Russell és Nicholas Latifi is bal első defektet kapott, a Pirelli pedig jelenleg is vizsgálja az eseteket.
Az olasz gumigyártó pénteken adott ki egy rövid közleményt, ebben azt írja, az előzetes vizsgálatok során arra jutottak, nem gyártási hiba miatt következtek be a defektek.
A Pirelli tájékoztatása szerint a problémát az okozta, hogy a versenyzők az abroncsokat a futam során túl sokáig használták a kerékvetőkön a versenyzők, a nagy tempó, illetve a rendkívüli függőleges és oldalirányú terhelést pedig nem bírták a gumik.
A Pirelli a közleményben kiemeli, a körülmények egyedülállóak a katari pályán, a verseny előtt pedig a gyűjtött adatok alapján nem lehetett arra számítani, hogy probléma lesz a gumiszerkezettel.
A gyártó minden technikai részletet, illetve a vizsgálat eddigi adatait megosztotta a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) és a csapatokkal.