A versenyigazgató elmagyarázta, miért tett ajánlatot a Red Bullnak - F1VILÁG.HU

A versenyigazgató elmagyarázta, miért tett ajánlatot a Red Bullnak

HIRDETÉS
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója, Michael Masi a vasárnapi Szaúd-arábiai Nagydíj után elmagyarázta, miért kínálták fel a Red Bull csapatának azt, hogy adják vissza a pozíciót a Mercedesnek a piros zászlós versenymegszakítás alatt.
JEDDAH, SAUDI ARABIA - DECEMBER 05: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing talks with race engineer Gianpiero Lambiase during a red flag delay during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit on December 05, 2021 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Andrej Isakovic - Pool/Getty Images)

A futamot két alkalommal is meg kellett szakítani piros zászlókkal, a második alkalom előtt pedig Max Verstappent átvette a vezető pozíciót Lewis Hamiltontól – eközben azonban rákényszerítette a brit pilótát arra, hogy elvegye a lábát a gázról. Ennek eredménye az lett, hogy mindkettejük mellett el tudott menni Esteban Ocon, míg Verstappen Hamilton előtt maradt, mielőtt egy baleset miatt újra megszakították a futamot.

A versenymegszakítás alatt pedig Michael Masi versenyigazgató felajánlotta a Red Bull sportigazgatójának, Jonathan Wheatleynek, hogy Verstappen a második helyről folytathatja majd a futamot. A Red Bullnál elfogadták az ajánlatot, Masi azonban nem sokkal később javította magát, miszerint a holland pilóta Ocon és Hamilton mögül, a 3. helyről rajtolhat majd újra.

A Red Bull természetesen elfogadta a versenyigazgató döntését, Masi ugyanis máskülönben jelentette volna az esetet a versenybíróknak.

Bár ez volt az első alkalom, hogy egy ilyen jellegű beszélgetést a közvetítés során hallhatott a nagyközönség, Michael Masi szerint az efféle diskurzusok mindennaposak. Sokszor előfordul például verseny közben, hogy egy kétes manőver után utasítanak egy csapatot arra, hogy adják vissza a pozíciót ellenfelüknek. Masi szerint itt ugyanez történt, csak a versenymegszakítás alatt.

„Nem igazán nevezném ezt alkunak versenyigazgatói szempontból. Nincs felhatalmazásom arra, hogy instruáljam a csapatokat, hogy tegyenek meg valamit” – magyarázta a verseny után Masi. „Abban a helyzetben egy ajánlatot adtam nekik, egy lehetőséget. De a döntés az övék volt.”

„A versenybírók nyilvánvalóan jogosultak a büntetések kiszabására, de én elmondhatom nekik a saját álláspontomat, ezért is ajánlottam fel nekik annak a lehetőségét, hogy adják fel a pozíciót. Ez a 3-as kanyarban történt incidens miatti piros zászlós versenymegszakítás miatt volt. Minden piros zászlós szituációban az a prioritás, hogy a versenyzők biztonságban legyenek, és a sportbírók is elkezdhetik a takarítást. Amikor láttam, hogy a 2-es kanyarban történt az eset, azonnal szóltam a versenybíróknak, hogy meg fogom adni nekik a lehetőséget arra, hogy visszaadják a pozíciót.”

„Nyilván ezután nagyon hamar meglengették a piros zászlókat, abszolút ez volt a prioritás, mielőtt folytatódott a verseny. A versenymegszakítás alatt hatékonyan korrigálni tudtuk a dolgot, mielőtt újrakezdődött a verseny. Ez egy teljesen normális diskurzus volt, ami rendszeresen megtörtánik számos alkalommal egész évben, és korábban is.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A versenyigazgató elmagyarázta, miért tett ajánlatot a Red Bullnak
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!