A futamot két alkalommal is meg kellett szakítani piros zászlókkal, a második alkalom előtt pedig Max Verstappent átvette a vezető pozíciót Lewis Hamiltontól – eközben azonban rákényszerítette a brit pilótát arra, hogy elvegye a lábát a gázról. Ennek eredménye az lett, hogy mindkettejük mellett el tudott menni Esteban Ocon, míg Verstappen Hamilton előtt maradt, mielőtt egy baleset miatt újra megszakították a futamot.
A versenymegszakítás alatt pedig Michael Masi versenyigazgató felajánlotta a Red Bull sportigazgatójának, Jonathan Wheatleynek, hogy Verstappen a második helyről folytathatja majd a futamot. A Red Bullnál elfogadták az ajánlatot, Masi azonban nem sokkal később javította magát, miszerint a holland pilóta Ocon és Hamilton mögül, a 3. helyről rajtolhat majd újra.
A Red Bull természetesen elfogadta a versenyigazgató döntését, Masi ugyanis máskülönben jelentette volna az esetet a versenybíróknak.
Bár ez volt az első alkalom, hogy egy ilyen jellegű beszélgetést a közvetítés során hallhatott a nagyközönség, Michael Masi szerint az efféle diskurzusok mindennaposak. Sokszor előfordul például verseny közben, hogy egy kétes manőver után utasítanak egy csapatot arra, hogy adják vissza a pozíciót ellenfelüknek. Masi szerint itt ugyanez történt, csak a versenymegszakítás alatt.
„Nem igazán nevezném ezt alkunak versenyigazgatói szempontból. Nincs felhatalmazásom arra, hogy instruáljam a csapatokat, hogy tegyenek meg valamit” – magyarázta a verseny után Masi. „Abban a helyzetben egy ajánlatot adtam nekik, egy lehetőséget. De a döntés az övék volt.”
„A versenybírók nyilvánvalóan jogosultak a büntetések kiszabására, de én elmondhatom nekik a saját álláspontomat, ezért is ajánlottam fel nekik annak a lehetőségét, hogy adják fel a pozíciót. Ez a 3-as kanyarban történt incidens miatti piros zászlós versenymegszakítás miatt volt. Minden piros zászlós szituációban az a prioritás, hogy a versenyzők biztonságban legyenek, és a sportbírók is elkezdhetik a takarítást. Amikor láttam, hogy a 2-es kanyarban történt az eset, azonnal szóltam a versenybíróknak, hogy meg fogom adni nekik a lehetőséget arra, hogy visszaadják a pozíciót.”
„Nyilván ezután nagyon hamar meglengették a piros zászlókat, abszolút ez volt a prioritás, mielőtt folytatódott a verseny. A versenymegszakítás alatt hatékonyan korrigálni tudtuk a dolgot, mielőtt újrakezdődött a verseny. Ez egy teljesen normális diskurzus volt, ami rendszeresen megtörtánik számos alkalommal egész évben, és korábban is.”