Igazán drámai versenyt hozott a 2021-es Forma-1-es idény utolsó versenye, az Abu Dhabi Nagydíjon, ahol bár esélytelennek tűnt, Max Verstappen végül győzni tudott Lewis Hamilton előtt, így megnyerte a világbajnoki címet.
A verseny végeredménye viszont még nem hivatalos, a Mercedes csapata ugyanis óvást nyújtott be a sportszabályzat két cikkelyére hivatkozva – erről részletesebben ebben a cikkben írtunk.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a futam után elárulta, a maguk részéről hogyan is alakult a szezon utolsó versenye.
„Az érzelmek ma már a rajtnál az egekben voltak. Maxnál a hátsó kerekek 1-es és 2-es fokozatban kipörögtek, így Hamilton előre került. Ezután láttuk, hogy nem tudtuk tartani a Mercedest a mi gumijainkkal” – mondta a szakember, aki Sergio Perezt méltatta, a mexikói ugyanis jó csapattársként alaposan megnehezítette Lewis Hamilton dolgát.
„Checo Perez fenomenálisan dolgozott. Segített, hogy a Hamilton és Max közötti távolság csökkenjen. Aztán világos volt, hogy más stratégiát kell alkalmaznunk, ezért a két kiállás mellett döntöttünk.”
Marko elárulta, a futam hajrájában tudták, hogy csak egy biztonsági autós periódus segíthet rajtuk – és ezúttal melléjük állt a szerencse.
„Tudtuk, hogy biztonsági autós periódusra lesz szükségünk. Hála a Williamsnek és Latifinek ez sikerült. Aztán jött egy újabb akció a versenyirányítás részéről, ami eldöntötte, hogy a lekörözöttek nem mehetnek előre, amit a szabályzat nem így ír elő. Ez volt a következő izgalom.”
A Red Bull tanácsadója hozzátette, Perezt végül azért hívták ki a bokszba a futam végén, mert attól féltek, műszaki hiba miatt megáll alatta az autó a pályán.
„Checónak aztán az olajnyomással akadtak problémái, szóval úgy döntöttünk, hogy kihívjuk. Ezen a ponton feladtuk a konstruktőri címért folytatott harcunkat. Mert fennállt a veszély, hogy a másik autónk megáll, és így a biztonsági autó a kockás zászlóig kint marad a pályán. Folyamatosan össze-vissza alakult a helyzet.”
A kérdésre, feladták-e a reményt, amikor Verstappen 11 másodperccel Hamilton mögött autózott, Marko így felelt: „Nem. A biztonsági autó ideális időpontban jött. Minden balszerencse után, ami az idei évben minket ért, valamikor a szerencsének mellénk kellett állnia. Ez történt.”
„És a döntés, hogy a lágyakra váltson Max, kulcsfontosságú volt. A Mercedes igazából két biztonsági autós periódust átaludt, így megkönnyítették a mi dolgunkat.”