Idén új éra köszönt a Forma-1-re, a technikai szabályok ugyanis teljesen megváltoztak 2022-re, ennek köszönhetően pedig a versenyautók is gyökeres változásokon mennek keresztül.
A Mercedes február 18-án rántja le a leplet W13-as kódjelű versenyautójáról, James Allison technikai igazgató pedig nemrég arról beszélt, milyen komoly kihívásokat jelentett számukra is az új szabályrendszer.
„30 éve vagyok már ebben a sportban, és a mostani szabályváltozások mellett eltörpül minden, amit valaha láttam” – mondta a szakember. „Feltételezem, hogyha beleásnánk magunkat a Wikipediába, és átrágnánk magunkat a sportág minden egyes idényén, nem találnánk olyan szintű változásokat, mint amilyenek 2022-ben történnek.”
„A szabályváltozások kétszer olyan nagyok, mint korábban, ráadásul teljesen eltérőek is, mint eddig, ez pedig azt jelenti, hogy tetőtől talpig újra fel kellett találnunk az autót.”
„Bármelyik részére is nézzen az ember, teljesen új. Nem csak részleteiben új, hanem a filozófiáját tekintve is teljesen az. Egy teljesen más aerodinamikai csomag, más fékek, más kerekek, és jelentősen eltérő gumik.”
„Még a motort is fel kellett készítenünk, hogy 3 évre be lehessen fagyasztani őket – habár azon dolgok közé tartozik, amik nem változtak a szabályok szerint. Mindent bele kellett pakolnunk, mert ezután már nagyon-nagyon nehéz lesz változtatni rajta.”
„Szóval nagyon nehéz dolgunk volt, óriási kihívás volt kitalálni, hogyan reagáljunk ezekre a változtatásokra, és hol találhatunk lehetőségeket.”