Michael Masi pozíciója a tavalyi Abu Dhabi Nagydíj után került veszélybe, ahol a versenyigazgató a száguldó cirkusz sportszabályzatát jogkörével élve felülbírálta.
A Mercedes csapata szerint Masi ezzel jelentősen befolyásolta a szezonzáró verseny, ezáltal pedig a világbajnokság végkimenetelét.
A Nemzetközi Automobil Szövetség az események tisztázása érdekében belső vizsgálatot indított, és már jó ideje pletykálnak arról, hogy Masi versenyigazgatói pozíciója veszélybe kerülhet.
Most Peter Bayer, az FIA sporttitkára erősített meg a BBC-nek, hogy 2022-ben új versenyigazgatója lehet a Forma-1-nek.
„Michael sok szempontból szuper munkát végzett. Ezt mondtuk is neki” – mondta a szakember a BBC-nek. „Ugyanakkor viszont megvan az esélye, hogy új versenyigazgató lesz.”
Bayer kifejtette, könnyen elképzelhető, hogy az előttünk álló idénytől kezdve felosztják majd a versenyigazgatói feladatokat.
„Vizsgáljuk a versenyigazgató különféle feladatainak elosztását, a versenyigazgató ugyanis egyszemélyben sportigazgató, biztonsági felelős és pályadelegált. Ez pedig egyszerűen túl sok. Ezeket a szerepköröket feloszthatjuk néhány ember között. Ez pedig terhet vesz le a versenyigazgató válláról.”
A szakember arról is beszélt, a versenyirányítás átstrukturálása mellett a biztonsági autóra vonatkozó regulákat is felülvizsgálják, mint ahogy kikérték a csapatok véleményét azon korábbi álláspontjukkal kapcsolatban is, miszerint nem akarják, hogy a Safety Car mögött fejeződjenek be a futamok.
Bayer megerősítette, a Forma-1-es csapatfőnökök a folytatásban már nem beszélhetnek közvetlenül a versenyigazgatóhoz a futamok közben.
„A csapatmenedzserek továbbra is beszélhetnek – feltehetnek kérdéseket. Szeretnénk egyfajta puffert kialakítani egy olyan alkalmazottal, aki fogadja a kéréseket. A jövőben a versenyigazgató a feladataira tud koncentrálni, és a továbbiakban nem fogják megzavarni őt.”