Bár a nagy szabályváltozások éve előtti szezonban ideális esetben már minden csapat a következő évi modellre csoportosítja erőforrásait ahelyett, hogy az aktuális, de az utolsó futamait teljesítő és a továbbiakban már nem használt koncepcióba ölné a pénzét, a bajnoki címekért egészen az Abu Dhabi Nagydíj utolsó köréig ádáz harcot vívó Mercedesnél és Red Bullnál nem léphették meg ezt az átállást a kívánt mértékben, hiszen a végsőkig dolgozniuk kellett a 2021-es autó tökéletesítésén. A Red Bull vezetősége szerint könnyen lehet, hogy ez a kényszerű, de tavaly végül számukra célt érő stratégia idén visszaüt, és a szezonnyitón azt látják majd, hogy más csapatoknak jobban sikerült a felkészülés a teljesen új aerodinamikai szabályokat hozó érára.
„Ha a Ferrari áll elő a leggyorsabb autóval és mindannyiunkat a földbe döngöl az első versenyen, akkor elmondhatjuk, hogy hátrányosan érintett minket a tavalyi kiélezett bajnoki csata” – fogalmazott a csapatvezető, Christian Horner. „De az is lehet, hogy hirtelen a Haas áll elő egy rakétával… Na de a viccet félretéve, remek csapattal rendelkezünk a Red Bullnál, mindannyian keményen dolgozunk, viszont így sincs rá garancia, hogy az új szabályok mellett továbbra is az élmezőnyben leszünk.”
Jonathan Wheatley, a Red Bull sportigazgatója is hasonló sejtéseit fogalmazta meg, szerinte a két éve nyeretlen Ferrari valóban ideális helyzetben van ahhoz, hogy a 2022-es szezonrajtra a legjobb pozícióba hozza magát.
„Ezen a ponton még nagyon nehéz jóslatokba bocsátkozni, egyelőre csak a saját tavalyi autónkhoz tudjuk viszonyítani magunkat” – idézi Wheatley-t a racingnews365.com. „Persze elcsípünk egy-egy információmorzsát a többi csapat háza tájáról, de nem tudhatjuk, hogy az igazat mondják, vagy csak ijesztgetni akarnak. Jelenleg az egyetlen, amit tehetünk, hogy a saját íróasztalunkra figyelünk, és abból próbáljuk kihozni a lehető legjobbat.”
„A Ferrari nagyon erősnek mutatkozott az év végén, különösen a hajtáslánc terén – egyértelműen a harmadik legjobb csapattá léptek elő. Emellett remek pilótapárossal is rendelkeznek. Nem voltam benne biztos, hogy jól össze tudnak-e majd csiszolódni, de úgy tűnik, ez sikeresen megtörtént. Szerintem a Ferrari lesz a nagy kérdőjel, vagy talán a nagy veszedelem az idei évben.”
Egyetlen csapat dominálása helyett viszont a sportigazgató szívesen átélne újra valami olyat, amit a kimerítő, végletekig kiélezett 2021-es szezon nyújtott: „Számomra egy tökéletes világbajnoki szezon olyan, amit mi nyerünk meg! Persze remek lenne dominálni és megnyerni mind a 23 futamot, de a legélvezetesebb mégis egy olyan év lenne, ahol hat-nyolc versenyző képes a győzelemre. Az ideális bajnokság olyan, amelynek a végére teljesen kimerülünk, de eközben valami különlegeset érünk el” – fogalmazott Wheatley.