A 2021-es Belga Nagydíjon a heves esőzés ellehetetlenítette a versenyzést a pilóták számára, folyamatosan csúsztatták a verseny rajtját, majd végül a biztonsági autó mögött elindították a futamot.
Mivel a körülmények továbbra is alkalmatlanok voltak, piros zászlóval leintették a versenyt, majd hosszas várakozás után újra nekilódultak, habár a körülmények nem javultak: a mezőny végül két teljes kört tett meg a biztonsági autó mögött, így pedig végeredményt tudtak hirdetni.
Max Verstappen lett a győztes, a top 10-ben pedig félpontokat osztottak. A rajongók természetesen felháborodtak a történteket, az FIA pedig már akkor jelezte, mindent megtesznek azért, hogy a jövőben jobb megoldást találjanak.
Az F1 Bizottság hétfői ülésén az FIA bejelentette, változtat a pontosztás szabályain, így a versenyzők addig nem kapnak pontokat, amíg legalább 2 kört nem teljesítetek biztonsági autó, vagy virtuális biztonsági autó nélkül. He ez a szabály tavaly is érvényben lett volna, a mezőny nem kapott volna pontokat a Belga Nagydíjon. Az új szabály szerint csak a top 5 kap pontot abban az esetben, ha 2 körnél többet megtett a mezőny, de a tervezett versenytáv 25 százalékánál kevesebbet sikerült teljesíteni. A fenti feltételek teljesülése esetén így alakul a pontozás:
- helyezett – 6 pont
- helyezett – 4 pont
- helyezett – 3 pont
- helyezett – 2 pont
- helyezett – 1 pont
Ha a versenyben vezető a táv 25-50 százalékát teljesítette, a top 9 kap pontokat:
- helyezett – 13 pont
- helyezett – 10 pont
- helyezett – 8 pont
- helyezett – 6 pont
- helyezett – 5 pont
- helyezett – 4 pont
- helyezett – 3 pont
- helyezett – 2 pont
- helyezett – 1 pont
Ha a táv 50-75 százalékát teljesítették, a top 10 kap pontokat:
- helyezett – 19 pont
- helyezett – 14 pont
- helyezett – 12 pont
- helyezett – 9 pont
- helyezett – 8 pont
- helyezett – 6 pont
- helyezett – 5 pont
- helyezett – 3 pont
- helyezett – 2 pont
- helyezett – 1 pont
A szabálymódosításokat az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) hagyja majd jóvá.