Idén kezdődik a Forma-1-es autók motorfejlesztéseinek újabb befagyasztási ciklusa, méghozzá két szakaszban. A belső égésű motort, a turbót és a hőenergia visszanyeréséért felelős MGU-H-t március 1-ig, míg az energiatárolót, a vezérlőelektronikát és a mozgási energiát visszanyerő MGU-K-t szeptember 1-ig kell véglegesíteni, onnantól kezdve 2025 végéig nem fejleszthetőek teljesítményfokozó célzattal.
Emiatt, bár a szabályváltozások az autók aerodinamikáját érintették, a motorrészlegeken is a megszokottnál intenzívebb tempóban kellett készülni az idei évre, hiszen a csapatok megpróbáltak a végletekig feszegetni a jelenlegi technológia határait. Erről a folyamatról számolt be a Ferrari motorprogramjának vezetője.
„Mindenképpen volt ránk hatása a szoros határidőnek. Arra késztetett, sőt kényszerített minket, hogy az elmúlt évekhez képest még merészebb megoldásokkal álljunk elő a tervezésnél, figyelembe véve a befagyasztás közelgő idejét” – mondta Gualtieri. „Minden programunkat a határokig kellett pörgetnünk, úgy, hogy eközben az utolsó pillanatig nyitva hagyjuk a kaput minden lehetséges fejlődési irány számára. Ez azt jelenti, hogy rengeteg kockázatot kellett vállalnunk, miközben egy olyan világban gyorsítottuk fel a fejlesztési tempót, ahol egyébként is padlógázzal dolgozunk.”
Mint a szakember elárulta, a hajtáslánc nagyszabású átdolgozását nagyjából egy év leforgása alatt vitte véghez a Ferrari. „A fejlesztési tervünk három lépésben valósult meg. Az első a belső égésű motor és a turbó volt az előző szezon elején, amelyek természetesen a kulcsösszetevői a 2022-es hajtásláncunknak. A második a hibrid rendszerünk, aminek új változatát a tavalyi év végén vittük pályára, és most azon tudtunk tovább csiszolni. A harmadik elem pedig az elektronika, aminek idénre nagy változáson kellett átesnie, hiszen egy teljesen új koncepció mentén épült autóhoz és egy nagyon megváltozott motorhoz kell igazodnia.”
A csapatnak motorteljesítmény terén jelentős hátrányból kellett felzárkóznia az utóbbi időben, hiszen 2020-ra – alighanem az FIA-val kötött, a 2019-es hajtásláncuk szabályosságát érintő titkos megállapodásuk nyomán – látványosan visszaesett az autóik egyenesbeli tempója, tavaly azonban jórészt sikerült visszazárkózniuk a többi gyártó szintjére.