Ennek oka az volt, hogy a Haas felszerelése az F1 egyik szállítórepülőgépének meghibásodása miatt csak késve érkezett meg a bahreini teszt helyszínére, emiatt a csütörtöki nyitónap délelőttjén a csapat nem tudott pályára gurulni.
Az F1 ezután a többi istálló beleegyezésével engedélyt adott a gárdának arra, hogy bepótolja az elveszített pályaidőt: a négy órából egyet pénteken már felhasználtak, szombaton pedig egy órával korábban kezdték, és két órával később fejezték be a munkát, mint a többiek.
Mindez elég is volt Mick Schumachernek ahhoz, hogy már villanyfénynél megfussa a szombati zárónap második legjobb idejét a Pirelli C4-es gumikeverékével.
„Nem vezettünk olyan sokat, mint szeretnénk. A lényeg az, hogy gyorsak vagyunk-e, vagy sem, és ez a része pozitív, azok vagyunk. Jó autónk van, dolgozhatunk vele, szóval mindenki elégedett és büszke, hogy ezt sikerült megvalósítani” – mondta a német pilóta. „És most pályára vihetjük akkor, amikor igazán számít, jövő héten.”
Schumacher a nap végén fél másodperccel lett lassabb, mint az élen végző Max Verstappen. Mindketten a Pirelli C4-es gumikeverékét használták legjobb köreikben.