A francia istálló hosszú távú célja természetesen az, hogy újra a győzelmekért és a világbajnoki címekért harcoljon. Az út azonban hosszú és rögös, így a csapatnál nem dőlhetnek hátra.
Alonso és csapattársa, Esteban Ocon a szombati, bahreini időmérőn a Q3-as szereplésért harcolhattak – előbbi versenyző be is verekedte magát a legjobb 10-be, Ocon azonban csak a 11. helyről rajtolhat ma. Alonso azt mondja, jól kezdtek, és izgalmas versenyre van kilátás.
„Elégedett vagyok az időmérővel, hiszen a téli időszak után az ember soha nem tudhatja, milyen is lesz a csapat teljesítménye. Minden új idény során érhetnek pozitív és negatív meglepetések, szóval jó kezdet az, hogy mindkét autóval a top 10-es helyekért harcolhattunk” – mondta a rutinos versenyző, aki a 8. rajtkockát csípte el tegnap.
„Érdekes lesz majd látni, hogyan küzdenek egymással az autók vasárnap, és jó látni, hogy összekeveredett a mezőny. Úgy tűnik, könnyebb követni az előttünk haladót, de hogy ez több akciót kínál-e, az majd kiderül, az első pár kör biztosan érdekes lesz. A gumik degradációja, illetve a versenystratégia kritikus lesz vasárnap.”
Alonso azt mondja, mivel jelentősen megváltoztak a szabályok, óriási fejlesztési verseny várható a szezon során, ezért az Alpine-nál sem dőlhetnek hátra: minél gyorsabban fejlesztéseket kell pályára vinniük.
„Az, hogy mindkét autóval a top 10-es helyezésekért harcolhattunk, megkönnyebbülés egy kicsit az Alpine számára, hiszen a télen elvégzett munka pozitív eredményt hozott” – mondta a spanyol versenyző Bahreinben. „Most rajtunk áll, hogy a lehető leggyorsabban fejlesszük az autónkat. Óriási fejlesztések várnak mindenkire, nekünk pedig gyorsnak kell lennünk a pályán, illetve azon kívül is.”
„Meg kell nyomnunk azt a bizonyos gombot a gyárakban, és amilyen hamar csak lehet, új elemeket kell pályára vinnünk. Már most remek elképzelések vannak a gyárban, de szerintem ez mindenkinél így van az új autók esetében. Az első pár hónapban komoly változásokat láthatunk a versenygépeken.”
„Működésre kell majd bírnunk az új elemeket, és remélhetőleg le tudjuk faragni a hátrányunkat a pole pozícióhoz képest, ami még mindig jelentős, több mint 1 másodperces.”