Cáfolja a Mercedes, hogy gond van a motorjával - F1VILÁG.HU

Cáfolja a Mercedes, hogy gond van a motorjával

HIRDETÉS
A Mercedes Forma-1-es csapatának technikai vezetője, James Allison magyarázatot adott arra, a német istálló versenyautói miért voltak annyira lassúak az egyenesekben a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon. A szakember tiszta vizet öntött a pohárba: nincs gond a V6-os erőforrásukkal.
2022 Bahrain Grand Prix, Saturday - Wolfgang Wilhelm Lewis Hamilton

A Mercedes jóformán végigszenvedte az idény első versenyhétvégéjét, gyenge autójával ugyanis képtelen volt harcba szállni a győzelemért a Ferrarival és a Red Bull-lal. A vasárnapi verseny egy pontján az ezüstnyilak több mint fél perces lemaradásban voltak az élen állókkal szemben, eközben pedig az ugyancsak Mercedes-motorokat használó McLarenek, Williamsek és Aston Martinok is a mezőny végén kullogtak.

Az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack meg is jegyezte, hamar rá kellett jönniük, hogy a Ferrari motorja jelenleg erősebb a Mercedesénél, de a német gyártó V6-osára panaszkodott Nico Hülkenberg és Lando Norris is. A Mercedes már rögtön a futam után igyekezett cáfolni azt, hogy gond lenne a motorjukkal, és ugyanezt tette most James Allison is, aki elmagyarázta, Lewis Hamilton és George Russell miért nem tudott jó végsebességeket elérni az egyenesekben.

„Azt gondolom, ennek nagy része a hátsó szárnyunk méretéből fakad. Ha megnézzünk egymás után az autókat az egyenesekben, és vetünk egy pillantást a hátsó szárnyakra szemből, látható, hogy mi használtuk a legnagyobb hátsó szárnyat” – magyarázta a Mercedes technikai főnöke „A hátsó szárny óriási szerepet játszik abban, hogy egy autónak mekkora a légellenállása, a légellenállásnak pedig óriási szerepe van abban, hogy mekkora lesz a versenyautó végsebessége.”

„És persze vannak más eltérések is – lehetnek kisebb különbségek a motorerőt tekintve is. De kétlem, hogy bármelyik csapat is meg tudja pontosan határozni az erősorrendet ebből a szempontból, és valószínűleg kis különbségek vannak csak. A hátsó szárny esetében ugyanakkor jól láthatóak a különbségek, és nekünk volt a legnagyobb hátsó szárnyunk.”

Allison beszélt arról is, miért kell olyan méretes hátsó szárnyakkal felszerelniük versenyautóikat.

„Adja magát a kérdés: miért használjuk a legnagyobb hátsó szárnyat, és ha a legnagyobb hátsó szárnyat használjuk, miért nem nyújtott olyan teljesítményt az autó, mint amilyenben esetleg reménykedtünk? Nos, ez az egymillió dolláros kérdés! Rengeteg időt és energiát, no meg szeretetet áldoztunk arra, hogy a lehető leggyorsabbá tegyük ezt az autót, de még nem sikerült versenyképessé tennünk.”

„Nagy szárnyat kell használnunk jelenleg annak érdekében, hogy megadjuk magunknak a leszorítóerőt a lehető legjobb köridő eléréséhez, de ez kevés a versenyképességhez. Egy kis szerencsével jelentősen javítani fogunk az autónkon a következő versenyeken, ez pedig lehetővé teszi majd, hogy a hátsó szárny légellenállását is csökkentsük, és gyorsabbak legyünk az egyenesekben.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Cáfolja a Mercedes, hogy gond van a motorjával
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!