A spanyol versenyző a dzsiddai futamon nem jutott el a kockás zászlóig, Rossi pedig elárulta, a vízpumpával kapcsolatos probléma miatt Alonso belső égésű motoregységét nem fogják tudni újra használni. Mindez azért komoly gond így a szezon elején, mert a szabályok szerint mindössze három motort lehet büntetlenül felhasználni egy idényen belül.
„A probléma az, hogy ez az összetevő [a vízpumpa] intergrálva van a motorba, de szétesett, és a motor szerkezetébe került. És ha meg akarnánk javítani, fel kellene törnünk a plombát. Egy motor ezért kiesett a részünkről. Habár fizikailag nem sérült meg maga a motor, számunkra egy motorral kevesebb” – mondta Laurent Rossi vezérigazgató az Auto Hebdo című lapnak.
A szakember hozzátette, tudják, mi okozta a meghibásodást, így remélik, a jövőben nem fordul elő hasonló.
„Fernando tudott vele tovább körözni, a motor pedig járt, de nyilván nem ideális feltételek mellett. Szóval úgy döntöttünk, inkább megállunk. De azonosítottuk a probléma okozóját. Remélem, hogy Melbourne-re orvosolni tudjuk.”
„De az előnyös, hogy nem szerkezeti, vagy belső problémáról van szó. A motor maga, annak tervezése, vagy architektúrája nem kérdőjeleződött meg, mivel azt nyújtotta, amit vártunk tőle.”