Kiderült, melyik F1-es autó idén a legnehezebb - F1VILÁG.HU

Kiderült, melyik F1-es autó idén a legnehezebb

HIRDETÉS
Komoly problémákat okoz a Forma-1 csapatai számára az idei szezonban az, hogy 798 kg-ban maximalizálták a versenyautók súlyát. Bár eddig arról szóltak a hírek, a Red Bull küszködik leginkább a túlsúllyal, a legfrissebb elemzések szerint valójában az Aston Martin van a legrosszabb helyzetben.
action, TS-Live, Albert Park, GP2203a, F1, GP, Australia
Lance Stroll, Aston Martin AMR22

Az új generációs Forma-1-es autók minimumsúlyát eredetileg 795 kg-ban maximalizálták, ám mivel a legtöbb istálló megszenvedett azzal, hogy ennek a súlyhatárnak a közelébe kerüljön, végül megállapodás született arról, hogy további 3 kg-mal, 798 kg-ra emelik azt.

A Red Bullnál korábban elismerték, nagyon megszenvedik az autó túlsúlyát, a legfrissebb elemzések alapján azonban nem ők jártak a legrosszabbul, az Aston Martin idei versenyautója ugyanis üzemanyag nélkül nem kevesebb, mint 815 kg-ot nyom – tehát 17 kg-mal a minimális súlyhatár felett van.

„Az autóban van potenciál, de gondjaink vannak az aerodinamikával és a súllyal” – ismerte el Mike Krack csapatfőnök. „A súly tekintetében már sikerült előrébb lépnünk, de az aeróval nem. A pattogás olyan a fejlesztések szempontjából, mint egy fal. Nagyon frusztráló.”

Úgy tudni, az Aston Martin után a Red Bull autója a legnehezebb: az RB18-as állítólag 810 kg-ot nyom, míg a Mercedes W13-asa 806, a McLaren idei autója pedig 805 kg. Őket a Haas követi 803 kg-mal, míg a Williams, az Alpine, az Alfa Romeo, az AlphaTauri és a Ferrari a hírek szerint 800 kg-os autóval tudott előállni.

„A mi autónk egyértelműen nehezebb, mint a Ferrarié” – ismerte el Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. „Azt hiszem, 10 kg körüli a különbség. Ez köridőbe átszámítva körönként 3 tized. Súlyt veszíteni viszont drága dolog. Elsősorban financiális kérdés, de persze megbízhatósági tényezőkkel is összefüggésben áll. Nehéz megoldani a költségplafon miatt.”

Nem véletlen, hogy a könnyebb autóval rendelkező csapatok ellenezték is, hogy a szezont megelőzően tovább emeljenek a súlyhatáron. Ők nem értenek egyet azzal sem, hogy a költségplafont esetleg emelni kellene.

„A szabály az szabály” – mondta Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója. „Hiba volna felhígítani a költségplafon koncepcióját. A Forma-1 jelenleg azért annyira érdekes, mert a nagyobb csapatok nem tudnak annyi pénzt beleölni autóikba, mint korábban.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kiderült, melyik F1-es autó idén a legnehezebb
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!