Az új generációs Forma-1-es autók minimumsúlyát eredetileg 795 kg-ban maximalizálták, ám mivel a legtöbb istálló megszenvedett azzal, hogy ennek a súlyhatárnak a közelébe kerüljön, végül megállapodás született arról, hogy további 3 kg-mal, 798 kg-ra emelik azt.
A Red Bullnál korábban elismerték, nagyon megszenvedik az autó túlsúlyát, a legfrissebb elemzések alapján azonban nem ők jártak a legrosszabbul, az Aston Martin idei versenyautója ugyanis üzemanyag nélkül nem kevesebb, mint 815 kg-ot nyom – tehát 17 kg-mal a minimális súlyhatár felett van.
„Az autóban van potenciál, de gondjaink vannak az aerodinamikával és a súllyal” – ismerte el Mike Krack csapatfőnök. „A súly tekintetében már sikerült előrébb lépnünk, de az aeróval nem. A pattogás olyan a fejlesztések szempontjából, mint egy fal. Nagyon frusztráló.”
Úgy tudni, az Aston Martin után a Red Bull autója a legnehezebb: az RB18-as állítólag 810 kg-ot nyom, míg a Mercedes W13-asa 806, a McLaren idei autója pedig 805 kg. Őket a Haas követi 803 kg-mal, míg a Williams, az Alpine, az Alfa Romeo, az AlphaTauri és a Ferrari a hírek szerint 800 kg-os autóval tudott előállni.
„A mi autónk egyértelműen nehezebb, mint a Ferrarié” – ismerte el Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. „Azt hiszem, 10 kg körüli a különbség. Ez köridőbe átszámítva körönként 3 tized. Súlyt veszíteni viszont drága dolog. Elsősorban financiális kérdés, de persze megbízhatósági tényezőkkel is összefüggésben áll. Nehéz megoldani a költségplafon miatt.”
Nem véletlen, hogy a könnyebb autóval rendelkező csapatok ellenezték is, hogy a szezont megelőzően tovább emeljenek a súlyhatáron. Ők nem értenek egyet azzal sem, hogy a költségplafont esetleg emelni kellene.
„A szabály az szabály” – mondta Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója. „Hiba volna felhígítani a költségplafon koncepcióját. A Forma-1 jelenleg azért annyira érdekes, mert a nagyobb csapatok nem tudnak annyi pénzt beleölni autóikba, mint korábban.”