Azt már Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is elárulta Imolában, az új versenypályán egy más leszorítóerő-szintet biztosító hátsó szárnyat vetnek be, ám várhatóan nem ez lesz a legkomolyabb újítás, mely felkerül a Scuderia versenyautóira. A múlt heti, imolai gumiteszten ugyanis Carlos Sainz egy módosított padlólemezt tesztelt – erre azért volt lehetősége a csapatnak, mert az elemet Charles Leclerc a melbourne-i nyitónapon már kipróbálta, így a szabályok szerint felkerülhetett a versenyautóra a privát teszten is.
Az új padlólemez egy módosított oldaléllel rendelkezik, illetve egy íves kivágás volt felfedezhető rajta. Emellett pedig egy vertikálisan elhelyezett elem is felkerült rá, mely megakadályozza a padlólemez deformálódását a hátsó kerekek előtti részen. A Ferrari újítása hasonlónak tűnik első blikkre, mint az a megoldás, amit a Red Bull Racing használ. Ezek a fémelemek feltehetően komoly szerepet játszanak a delfinezés okozta kilengések csökkentésében.
Az újítás természetesen nagy hasznára lehet majd a versenyzőknek, hiszen kisebb mértékben kell pattogniuk a versenyautóban, ugyanakkor viszont az F1-75-ös kódjelű modell teljesítményére is pozitív hatással lehet a stabilitás és az aerodinamikai hatékonyság tekintetében.
A pattogás mértékének csökkentésével a gumik is jobban működhetnek, és nem szenvedik meg a jelenség okozta nyomás- és tapadásvesztést.
A Forma-1-es Miami Nagydíj programja ma, magyar idő szerint 20 óra 30 perckor kezdődik az első edzéssel.