Az elmúlt években sorozatban nyolc konstruktőri világbajnoki címet nyerő Mercedes döcögősen kezdte a 2022-es szezont, a csapat számára pedig a legtöbb fejtörést az autó pattogó mozgása, azaz az úgynevezett „delfinezés” okozza. Mivel a beállítások terén folyton kompromisszumot kell kötnie az istállónak, egész egyszerűen képtelenek kihozni az autóból a benne rejlő potenciált. A Mercedesnél már korábban elárulták, a hétvégi Miami Nagydíjon is felkerül néhány új elem az autóra, Toto Wolff csapatfőnök ugyanakkor kifejtette, nem tehetnek mást, mint éles körülmények között kísérletezgetnek.
„Azt gondolom, próbálunk olyan megoldást találni, ami nem csupán a pattogást orvosolja. Lehet foltozgatni a padlólemezt, és merevebbé tudjuk tenni, de leszorítóerőt veszítünk, és bár legalább stabilabb lenne tőle az autó, nem ebbe az irányba megyünk” – mondta a szakember Miamiban.
„Sajnos, mivel nincs tesztelés, minden versenyhétvégén élőben kísérletezünk. A szélcsatornában nem lehet reprodukálni azt a pattogást, amit a pályán látunk. Ezért úgy történik minden, mint a régi szép időkben, próbálgatjuk a dolgokat. Ezért megvizsgálunk néhány irányt, amelyekről azt gondoljuk, hogy segíthetnek minket a problémák hosszú távú megoldásában anélkül, hogy elveszítenénk a leszorítóerő jótékony hatásait a padlólemez puszta megemelésével és foltozgatásával.”
A Mercedesnél tehát továbbra sem tudják még a megoldást az idei problémákra, Wolff pedig tisztában van azzal, egyhamar nem fognak jelentősen javulni a teljesítményt tekintve.
„Ezen a hétvégén is lesznek módosítások az autón. De ami a teljesítményét illeti, nem fogjuk egyik hétvégéről a másikra kihozni belőle.”