A Porsche és az Audi is megkapta a zöld jelzést a Volkswagen csoporttól az F1-es projektre való felkészülésre, így jelenleg jó esély látszik rá, hogy a 2026-os új motorszabályok érkezésétől kezdődően mindkét német márka beszáll a királykategóriába. Míg az már nyílt titok, hogy a Porsche a Red Bull-lal tárgyal motorszállítói partnerségről, az Audi érkezésének mikéntjét még kérdőjelek övezik. Az ingolstadti cég megkereste a McLarent, hogy a nemrég még komoly anyagi gondokkal küszködő istálló felvásárlásával gyári csapattá válhasson – így az 1966 óta az F1-ben lévő McLaren neve talán teljesen el is tűnt volna a rajtrácsról – ám Zak Brown Miamiban kategorikusan kijelentette, hogy nem fogja eladni a csapatot.
„Nem, nem. Beszélgettünk az Audival, de nem vagyunk eladók. Elkötelezettek vagyunk a saját jövőnk iránt, és jól teljesítünk a pályán. A részvényeseink jelentős befektetéseket vállalnak, hogy megadják nekünk a szükséges erőforrásokat az élmezőnybe való visszatéréshez, kereskedelmi szempontból is jól állunk és a morál is remek a csapatban. Mindenki tudja, hogy 18 hónappal ezelőtt még nem voltunk erős helyzetben, de most már ismét abban vagyunk” – mondta Brown, utalva arra, hogy a világjárvány kirobbanásakor az istállónak komoly megszorításokat és áldozatokat kellett hozia annak érdekében, hogy a megszokott szinten folytathassák versenyprogramjaikat, és az MSP Sports Capital befektetési vállalatnak ekkoriban el is adtak egy kisebbségi részesedést.
„A csapat neve McLaren F1. Ez is fog maradni, és továbbra is mi fogjuk birtokolni” – szögezte le a tulajdonos. „Bármilyen partneri együttműködés kapcsán elsődleges feltételünk, hogy megtartjuk a tulajdonjogokat a versenycsapat felett. Ha valaki ezzel ellentétes dolgokról akar beszélgetni, akkor ott nincs miről beszélgetni.”
A felvásárlás elutasítása viszont még nem zárja ki azt, hogy 2026-tól Audi-motor hajtsa a McLareneket. „A McLaren eladása nincs a tervek között, az viszont Andreas [Seidl] döntésén múlik, hogy milyen motor kerüljön a versenyautóinkba” – mondta Brown.