A német istálló több újítással érkezett az amerikai hétvégére, és biztatóan is kezdték a nagydíjat, hiszen a második szabadedzésen George Russell a leggyorsabb lett, Lewis Hamilton pedig a 4. legjobb idővel zárt. Szombaton viszont egyikük sem tudta megismételni a remek teljesítményt, Russell a top 10-be sem került be az időmérőn, a vasárnapi futamon pedig egy 5. és egy 6. helyet szállított a csapat.
Russell elárulta, a „delfinezés” jelensége rendkívül komoly problémákat okozott számukra a floridai pálya kanyarjaiban, Mike Elliott, az istálló technikai igazgatója pedig elárulta, még mindig nem tudják, miért veszítettek annyit a teljesítményből a hétvége során.
„Ez egy igazán jó kérdés – egy olyan kérdés, melyre próbálunk választ találni jelenleg” – magyarázta a szakember. „Ha megnézzük a pénteki edzéseinket, akkor talán az eddigi legversenyképesebbek voltak a szezon eddig eltelt részében.”
„Péntekről szombatra elvégeztünk bizonyos változtatásokat, de valójában ezek a módosítások aprók voltak. Viszont változtak a körülmények is, és át kell rágjuk magunkat az adatokon, és a lehető legjobban meg kell értenünk a dolgokat, hogy előre tudjunk lépni a következő pár versenyen.”
Elliott kifejtette, miközben folyamatosan próbálnak javítani a W13-as teljesítményén, természetesen dolgoznak a „delfinezés” kontroll alatt tartásán is.
„Azt gondolom, fontos elkülöníteni két dolgot. Az egyik a normál fejlesztési út, a másik pedig a pattogással és minden mással kapcsolatos problémák megoldása, amik hátráltatják a teljesítményt. A szárnyak, amiket pályára vittünk Miamian, határozottan azt a teljesítményt hozták, amit vártunk, és előrelépést jelentettek. És rengeteg adatot gyűjtöttünk azon kísérleteknek hála, amiket a pályán végeztünk a pattogás megértése érdekében. Rengeteg adatot gyűjtöttünk pénteken, amikor erős teljesítményt nyújtottunk, és sok adatot tudtunk szerezni a versenyen is, mint mindig.”
„Ami azt illeti, valahányszor pályára gurulunk az autóval, tanulunk valami újat, és ez is a célja a játéknak: próbáljuk megérteni az autót, gyorsabban, mint az ellenfelek.”
A technikai igazgató hozzátette, a színfalak mögött elképesztő munka folyik, hogy mihamarabb javítani tudjanak a W13-as kódjelű versenyautón.
„Habár jelenleg hátrányban vagyunk egy kicsit, óriási erőfeszítéseket teszünk, rengeteg munka folyik annak érdekében, hogy megértsük, hogyan javíthatnánk az autón, hogyan találhatnánk meg azt a következő kis előrelépést, hogyan szabadulhatnánk meg a pattogástól, és hogyan lehetnénk újra versenyképesek, vagy versenyképesek az élcsapatokhoz mérve – hiszen azok szeretnénk lenni.”