A Red Bull cáfolja, hogy pénzégetésbe kezdett a fejlesztésekkel - F1VILÁG.HU

A Red Bull cáfolja, hogy pénzégetésbe kezdett a fejlesztésekkel

HIRDETÉS
A Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko cáfolja, hogy már most, a szezon elején „elégetik” a fejlesztésekre fordítható pénzösszeg jelentős részét – a szakember szerint hasonló helyzetben lehetnek, mint a Ferrari, sőt, az olaszok az idei balesetek miatt már most extra költségekbe verték magukat.
MIAMI, FLORIDA - MAY 07: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 leads Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB18 on track during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Miami at the Miami International Autodrome on May 07, 2022 in Miami, Florida. (Photo by Jared C. Tilton/Getty Images)

A Ferrari a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon veti be idei első fejlesztési csomagját, miközben a Red Bull már az előző versenyeken is pályára vitt több újítást, sőt, mint nemrég kiderült, Barcelonába is meglehetősen komoly fejlesztésekkel érkezik majd.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nemrég egy interjúban arról beszélt, a Red Bull azért lehet most előnyben velük szemben, mert többet költött az eddigi fejlesztésekre, ez azonban azt eredményezheti, hogy a 140 millió dollárban meghatározott költségplafon miatt hamarabb le is kell állnia az idei modell fejlesztésével.

„Remélem, hogy a Red Bull egy ponton leáll a fejlesztésekkel, mivel itt van a költségplafon is. Máskülönben nem értem, hogyan tudják ezt megcsinálni” – mondta a szakember.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója ugyanakkor cáfolta, hogy felgyorsították a költekezést, és „pénzégetésbe” kezdtek, szerinte nagyjából hasonló ütemben dolgoznak, mint a rivális csapat. Szerinte azért tudtak javulni az elmúlt időszakban, mert az újításoknak hála az alapvetően túlsúlyos versenyautójuk könnyebb is lett.

Arra a kérdésre, hogy a Red Bull esetleg többet áldozott a fejlesztésekre eddig, mint a Ferrari, Marko így felelt: „Nem hinném. Úgy tervezzük a fejlesztéseinket, hogy minden egyes újítással veszítsünk a súlyunkból, sajnos ugyanis még mindig nem sikerült elérnünk a minimumsúlyt” – mondta Helmut Marko. „És a következő fejlesztéssel sem igazán fogjuk elérni.”

„Nem hiszem, hogy jelentősen más helyzetben vagyunk ebből a szempontból, mint a Ferrari. Főleg úgy, hogy elmélkedem, Carlos Sainz néhány balesete milyen hatással is volt rájuk eddig. Az sem olcsó.”

Marko ugyanakkor beszélt arról is, a Forma-1 csapatait érzékenyen érintheti idén az, hogy a logisztikai költségek jelentős mértékben megnövekedtek: „Az igaz, hogy a megnövekedett logisztikai költségek problémát jelentenek. De ez nemcsak minket érint, hanem a Ferrarit, és az összes többi csapatot is.”

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nemrég arról beszélt, nagyon jól kell sakkozniuk idén a fejlesztésekkel, amik a világbajnoki küzdelemről is dönthetnek.

„Nagyon óvatosan kell bánni azzal, hogy mikor veted be a fejlesztéseket a költségplafon miatt” – mondta. „Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy olyan dolgokat vetünk be, amik megérik a pénzüket.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!