Németország utoljára 2020-ban látta vendégül a Forma-1 mezőnyét: akkor a koronavírus-járvány miatt a Nürburgringen is versenyt rendezhettek, mely Eifel Nagydíj néven került be a programba. Az azt megelőző évben, 2019-ben Hockenheim rendezett királykategóriás versenyt, az elmúlt két évben azonban nem volt futam német földön, és jelen állás szerint nem is tűnik úgy, hogy egyhamar újra ellátogat a Forma-1 az országba.
A német rajongóknak a Porsche és az Audi 2026-os érkezése adhat némi reményt, Sebastian Vettel azonban már lemondott arról, hogy neki lesz még lehetősége hazai közönség előtt versenyezni.
„Nem tudom, hogy Németország vissza fog-e térni elég hamar az én szempontomból. Nyilván kiváltságos helyzetben voltam azzal, hogy sok évig versenyezhettem Németországban. De nem tudom…” – mondta az Aston Martin versenyzője. „Azt gondolom, hogy ha megnézzük azt, hogy milyen helyszínekre látogatunk el, szerintem Németország nem áll készen arra, hogy ilyen összegeket fizessen ki egy nagydíjért. Ilyen egyszerű.”
A négyszeres világbajnok kifejtette, több más európai versenypálya számára is nehézséget okoz az, hogy kereskedelmi szempontból olyan vonzó legyen a Forma-1 számára, mint például Szaúd-Arábia, vagy Miami.
„Más régiók, más európai országok is küszködnek. Szerintem Spa kiváló példa erre. Sajnálatos az, amit tavaly láttunk ott, hogy az eső miatt törölni kellett a futamot, a rajongók pedig kártérítést sem kaptak. De hiba volna Spát okolni ezért, hiszen már azzal is küszködnek, hogy az általuk elveszített pénzt visszanyerjék.”
„Szóval nem tudom, nem én irányítom a sportot. Nem én állítom össze az üzleti tervet és a célokat. De nagyszerű felfedezni azokat a helyeket és új pályákat, melyekre ellátogatunk, és a Forma-1 egy pénz által vezérelt sportág.”
Vettel hozzátette, szomorú lenne, ha más európai helyszínek is kikerülnének a Forma-1 programjából.
„Kár, hogy elveszítettük Németországot. És kár lenne elveszíteni Spát is. Kár lenne elveszíteni Spanyolországot, amiről sokat pletykálnak. Ha ezek az országok nem képesek kifizetni a magas rendezési díjat, akkor lekerülnek a listáról. És nagy kár lenne ezért.”
„Az ember azt gondolná, bizonyos versenypályáknak, mint például Silverstone-nak, vagy Monzának garantált a helye – de nem tudom. Majd meglátjuk, mit hoz a következő néhány év. De nagyszerű lenne, ha Németország visszakerülne a versenynaptárba. Viszont én kételkedem ebben.”